۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۹۸۷۶۳
حجت‌الاسلام سعیدی در کنگره شهدای روحانی مطرح کرد؛

الزامات پیشتازی روحانیت در عصر انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقابل با آمریکا و اسراییل و دفاع از فلسطین را کاملا روشن و دارای مبنای اعتقادی، امنیتی و استراتژیکی دانست و گفت: مواضع رهبری نسبت به سیاست خارجی روشن است، اینطور نیست که بگوییم برای ما روشن نبود.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز پنج شنبه هشتم اسفندماه در کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان تهران که به‌همت سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران در مصلای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، طی سخنانی با موضوع نقش روحانیت در طول دوران بسیار حساس غیبت کبری، روحانیت را همواره پیشتاز دانست و گفت: در طول بیش از هزار که از غیبت کبری می‌گذرد، علماء، مراجع و روحانیت در عرصه ترویج و پاسداری از گفتمان نبوی و علوی از آنچه که از قلم، آبرو و بذل جان در توان داشتند، مضایقه نکردند، از شیخ طوسی تا آیت‌الله العظمی بروجردی و دیگر مراجع و بزرگان این رسالت بسیار مهم و سنگین را عهده‌دار بودند.

وی افزود: ثمره تلاش بیش از هزار سال مجاهدت و مبارزه علمای بزرگ و همه مبارزین راه خدا را بزرگان و علمای معاصر و در رأس آنها امام خمینی(ره) به منصه ظهور رساندند و پس از پانزده قرن  حکومتی برمبنای گفتمان نبوی و علوی و فقه جعفری در این کشور برپاشد.

حجت‌الاسلام سعیدی اظهار داشت: ملاعلی کنی در قرارداد رویتر، میرزای بزرگ در جنبش تنباکو، شیخ شهید نوری در نهضت مشروطیت، مرحوم آیت‌الله کاشانی، نواب صفوی، دیگر یاران‌شان، مرحوم مدرس و هزاران عالم فرهیخته در این مدت طولانی نقش‌شان بسیار بارز بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که پیشتازی قراردادی نیست، جوهره می‌خواهد و اگر بناست که روحانیت همواره پیشتاز شود باید به الزامات پیشتازی توجه کند، افزود: دو مقطع تاریخی بسیار مهم داریم؛ یکی از غیبت کبری تا انقلاب اسلامی که تاریخ درخشانی از تلاش روحانیت و علمای بزرگ است و به هیچ وجه قابل انکار نیست و دیگری عصر انقلاب اسلامی با حاکمیت ولی فقیه است، الزامات این دو مقطع با هم تفاوت است، اگر روحانیت به اقتضائات زمان توجه نکند، دیگران جایگاه مرجعیت فکری را از آنها می‌گیرند.

همسویی و همراهی با رهبری انقلاب از الزامات پیشتازی روحانیت در عصر انقلاب اسلامی است

وی توجه، همسویی و همراهی با رهبری انقلاب را یکی از الزامات پیشتازی روحانیت در عصر انقلاب اسلامی دانست و با بیان این‌که رهبری در رأس هرم مدیریت عالی نظام قرار دارد، گفت: در طول تاریخ مشکل خواص فاصله گرفتن از محور و ستون فقرات بوده است، آنچه که پس از پیامبراکرم(ص) رخ داد همین بود.

تقابل با آمریکا و اسراییل و دفاع از فلسطین دارای مبنای اعتقادی، امنیتی و استراتژیکی است

حجت‌الاسلام سعیدی تقابل با آمریکا و اسراییل و دفاع از فلسطین را کاملا روشن و دارای مبنای اعتقادی، امنیتی و استراتژیکی دانست و با بیان این‌که در عصر امام خمینی(ره) هم تقابل با اسراییل اعتقادی بود، اظهار داشت: مواضع رهبری نسبت به سیاست خارجی روشن است، اینطور نیست که بگوییم برای ما روشن نبود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که مرزهای ما در تقابل با آمریکا گسترش پیدا کرده است، افزود: امروز مرز ما عقب رفته و تقابل با اسراییل در ساحل مدیترانه است، خانم کلینتون می‌گوید هرکجا می‌روم حتی در آمریکای لاتین نفوذ ایران وجود دارد.

جریان شناسی دومین الزام پیشتازی روحانیت در عصر انقلاب اسلامی است

وی جریان شناسی را دومین الزام پیشتازی روحانیت در عصر انقلاب اسلامی مطرح کرد و با بیان این‌که اگر روحانیت جریان را خوب نشناسد و تحلیل نکند، استباه می‌کند، افزود: وقتی مرجع عالیقدر در قم در نوزده دی موضع گرفتند، به موقع بود.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: کتاب‌های فلسفتنا و اقتصادنا کتاب امروز نیست؛ شهید صدر آن روز( زمان حاکمیت حزب بعث بر عراق) جریان مادی‌گرایی را با همه وجود لمس کرد و برای جلوگیری از انحراف جوانان عراق، این دو کتاب را در تقابل با اصول مارکس نوشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: مرحوم شهید محلاتی به من می‌گفت وقتی امام خمینی(ره) در قم درس می‌فرمودند، من شرکت می‌کردم، به امام(ره) عرض کردم پنج شنبه‌ها اخلاق بگویید طلاب نیاز دارند، ایشان فرمودند اخلاق خوب است اما مارکسیسم، اسلام را تهدید می‌کند، باید در قم کرسی مارکسیسم شناسی و کمونیسم شناسی بگذاریم، آن را بشناسیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم./956/پ202/ج

ارسال نظرات