۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۷۷۵
در درس اخلاق طلاب کرمان مطرح شد؛

ارزیابی اعمال فردی زمینه اشتیاق به عبادت را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه صالحیه کرمان با اشاره به امتیازات ارزیابی اعمال فردی بیان کرد: عاشق بودن نسبت به یک کار سبب عبادت بیشتر خواهد شد و ما انسان‌ها باید به خودمان تذکر بدهیم که تا الان چقدر عشق به قرآن، نماز یا سایر عبادت ها شده ایم، تا اعمال خود را ارزیابی کنیم.
اخلاق

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام حسین محمدی، مدیر حوزه علمیه صالحیه کرمان، ظهر امروز در درس اخلاق طلاب مدرسه محمودیه کرمان گفت: مهم ترین کار در دنیا ارزیابی کردن اعمال خودمان است که با این ارزیابی به اشتباه‌های که در گذشته انجام می‌دادیم، پی‌خواهیم برد و دیگر آن گناهان را انجام نمی دهیم.

 

وی افزود: اولین امتیاز برای ارزیابی اعمال، معرفت و شناخت نسبت به اعمال است و اگر کسی کاری را از روی شناخت انجام بدهد علاوه بر این که عبادت خود را ترک نمی‌کند، دیگر مرتکب گناه هم نمی شود.
 
مدیر حوزه علمیه صالحیه کرمان با توجه به حدیثی از امام علی(ع) در بحث معرفت تأکید کرد: پایه و اساس دین در زندگی انسان، معرفت است و یک انسان در کارها باید قدمی بردارد که شناخت کافی برای آن عمل را داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی بااشاره به دومین امتیاز برای ارزیابی اعمال انسان اظهار داشت: تقوا برای انسان مهم‌ترین رکن ارزیابی اعمال بوده که پایین ترین مرحله تقوا برای یک انسان انجام واجبات و ترک محرمات است که سبب موفقیت درزندگی انسان خواهد شد.

 

وی در جواب کسی که می گوید چه طور در زندگی به آرامش دست پیدا کنیم، تصریح کرد: بهترین کار برای آرامش در زندگی گفتن ذکر است و از مصادیق های آرامش، نماز خواندن و قرآن خوندن در وقت های معین است زیرا دلیل معین بودن ذکر، ترک نکردن آن است.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به امتیاز بعدی برای ارزیابی اعمال بیان کرد: عاشق بودن نسبت به یک کار سبب عبادت بیشتر خواهد شد و ما انسان ها باید به خودمان تذکر بدهیم که تا الان چقدر عشق به قرآن، نماز یا سایر عبادت ها شده ایم، تا اعمال خود را ارزیابی کنیم.

 

وی تأکید کرد: یکی از راه های عاشق شدن در کارهای عبادی یقین پیدا کردن نسبت به اعمال بوده و اگر کسی یقین پیدا کند که نسبت به کاری که انجام داده خداوند به آن پاداش می دهد،در نتیجه کارهای عبادی خود را بیشتر می کند.

 

حجت السلام محمدی اخلاص را یکی دیگر از عوامل موفقیت انسان دانست و ابراز داشت: جدایی انسان ها در اعمال به اخلاص داشتن آن ها است زیرا اخلاص یعنی کاری که برای خدا صورت بگیرد پس با اخلاص داشتن، انسان به درجات بالای عرفانی دست پیدا خواهد کرد.

 

وی در پیان گفت: همه انسان‌ها اگر اعمال خود را در شبانه روز، ارزیابی کنند و بفهمند که چه کاری از آنها، سببب نزدیکی به خدا نمی شود و ترک کنند سبب موفقیت در دنیا وآخرت خواهد شد.970/پ202/س

ارسال نظرات