۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۹۸۷۹۶

بر افراشته شدن پرچم روسیه در کریمه

خبرگزاری رسا ـ تاتارهای این منطقه نگران هستند که روس تبارها از دولت روسیه تقاضای دخالت کنند و به آنها در جداشدن از اوکراین کمک کنند.
منطقه خودمختار کريمه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز، در گزارشی از خشونت میان حامیان روسیه و اوکراین در جمهوری خودمختار کریمه خبر داد.


بر اساس این گزارش، روز گذشته روس تبارهای حامی جدایی از اوکراین در کریمه با تاتارهای مخالف دخالت روسیه در مقابل پارلمان منطقه کریمه درگیر شدند.


گفته می شود که تاتارهای این منطقه نگران هستند که روس تبارها از دولت روسیه تقاضای دخالت کنند و به آنها در جداشدن از اوکراین کمک کنند.


شبه جزیره کریمه یک جمهوری خودمختار است که پارلمان و دولت مستقلی دارد و از نظر سیاسی همواره به روسیه نزدیک بوده است. روسیه در شهر سواستوپول پایگاه نظامی دارد.


بر اساس گزارش های رسیده از کریمه، پرچم های روسیه بر چند ساختمان دولتی نصب شده است.


در روزهای گذشته چندین نماینده پارلمان روسیه از این منطقه بازدید کرده اند و گفته اند که روسیه در نظر دارد به اهالی منطقه کریمه گذرنامه روسی اعطا کند.


حدود شصت درصد مردم کریمه روس تبار هستند و اوکراینی تبارها و تاتارها، در این منطقه اقلیت نژادی محسوب می شوند. تاتارها و اوکراینی تبارهای ساکن کریمه مخالف جدایی از اوکراین و نزدیک شدن به روسیه هستند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات