۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۹۸۸۱۶
در مسجد اعظم قم؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوشوقت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اولین سالگرد مرحوم آیت‌الله خوشوقت با حضور علما، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مراسم درگذشت آيت الله خوشوقت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اولین سالگرد بزرگداشت مرحوم آیت‌الله خوشوقت با حضور علما، طلاب و اقشار مختلف مردم پنج شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که با حضور گسترده طلاب، علما و اقشار مختلف مردم برگزار شد حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نیز حضور داشت.

آیت‌الله امینی، آیت‌الله استادی، آیت‌الله خرازی و آیت‌الله شاه آبادی، حجج اسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) و ‌هادوی تهرانی،‌ حجت‌الاسلام اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم، حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم، حجت‌الاسلام مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و مسؤولان استانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

حسینی نژاد مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این مراسم به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی پرداخت.

آیت‌الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

وی به ذکر ویژگی‌ها و فضائل مرحوم آیت‌الله خوشوقت اشاره و علمیت بالا، تواضع و فروتنی و هدایت و راهنمایی جوانان را ویژگی‌های بارز آن مرحوم ذکر کرد.

عضو جامعه مدرین حوزه علمیه قم با بیان این‌که آیت‌الله خوشوقت سی سال در درس فقه شرکت کرد و تحصیلاتش قابل مقایسه با مراجع تقلید بود، گفت:‌ آن مرحوم هیچ‌گاه خود را فقیه نخواند و نگفت فتوای من چنین است در حالی که این مسأله در میان فقها و علما امری عادی است.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) مرحوم آیت‌الله خوشوقت را فقیهی آشنا با تفسیر، فلسفه و اخلاق دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله خوشوقت این بود که کاری نکرد تا خود را رخ دیگران بکشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خودسازی، مراقبه و محاسبه در کارها را از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت‌الله خوشوقت برشمرد و تصریح کرد: آیت‌الله خوشوقت دقت فراوانی داشت که کاری را برای غیر خدا انجام ندهد.

گفتنی است مراسم نخستین سالگرد بزرگداشت مرحوم آیت‌الله خوشوقت به همت دفتر مقام معظم رهبری در قم، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد./927/پ203/ع

ارسال نظرات