۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۸۸۲۰

نامه پاپِ مستعفی به منتقدان کلیسا

خبرگزاری رسا ـ برخی رسانه های ایتالیایی پیشتر نوشته بودند که بخشی از انگیزه بندیکت شانزدهم برای استعفا دادن، لو رفتن اسنادی در خصوص فساد مالی در میان مقامات واتیکان بوده است.
پاپ بنديکت شانزدهم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: بندیکت شانزدهم، پاپ سابق کلیسای کاتولیک، گفته است که بر خلاف شایعات رایج، به دلیل رسوایی‌های مالی در واتیکان از مقام خود کناره‌گیری نکرده است.


به گزارش این شبکه؛ پاپِ سابق در نامه ای به یک سایت اینترنتی ایتالیایی نوشت که تصمیم او برای استعفا در سال گذشته به دلیل مسائل مربوط به سلامت جسمانی او بوده و او بدون فشار از سوی دیگران از رهبری کلیسای کاتولیک کناره گیری کرده است.


برخی رسانه های ایتالیایی پیشتر نوشته بودند که بخشی از انگیزه بندیکت شانزدهم برای استعفا دادن، لو رفتن اسنادی در خصوص فساد مالی در میان مقامات واتیکان بوده است.


کلیسای کاتولیک شدیدا درگیر رسوایی های مربوط به سوءاستفاده جنسی توسط کشیش ها و نشت اسناد محرمانه که نشان دهنده فساد و درگیری های داخلی است بوده است.


در اسناد فاش شده، نامه‌ای از سفیر واتیکان در واشنگتن به بندیکت شانزدهم دیده می‌شد که او در آن از فساد، خویشاوندسالاری و نوچه‌پروری در دستگاه اداری واتیکان انتقاد می کرد.


پس از استعفای بندیکت شانزدهم، پاپ فرانسیس که اصالتا آرژانتینی است، در سال ٢٠١٣ به رهبری معنوی کلیسای کاتولیک انتخاب شد.


بندیکت بعد از اعلام استعفایش گفت که وقتش را به دعا برای کلیسای کاتولیک خواهد گذراند.


برادر بزرگترش، اسقف جورج راتزینگر، گفته است که در صورت نیاز، بندیکت شانزدهم با کمال میل به پاپ فرانسیس مشورت خواهد داد./1421/1409/ح

ارسال نظرات