۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۹۸۸۷۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

برخی رسانه‌ها به جای پرداختن به کشتار مسلمانان به احکام اسلامی خدشه وارد می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: برخی خبرنگاران و سردبیران روزنامه ها که اقدام به زیر سوال بردن احکام اسلامی در ایران می کنند بهتر است مسأله کشتار جمعی مسلمانان در کشورهای اسلامی را بررسی کنند
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه با بررسی اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری، تصریح کرد: بر اساس منویات و تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری اجرای صحیح محورهای اقتصاد مقاومتی راهی مناسب در راستای رسیدن به خودکفایی داخلی و بی نیازی از دشمنان است. 

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با کشورها نیست بلکه باید با اتکا به اقتصاد و توانمندی‌های درون عنوان صادر کننده عمل کنیم.

 

وی با اشاره به هجمه های اقتصادی دشمنان علیه ایران گفت: در این راستا همه باید تلاش کنند تا اقتصاد درونی کشور با اتکا به مبانی اسلامی و دینی پیاده شده و به سمت اقتصاد پایدار حرکت کند.

 

به گفته خطیب جمعه ارومیه، اقتصاد پایدار همان اقتصاد پایا و پویاست که می تواند در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کرده و ایران اسلامی را به سوی رشد و تعالی سوق دهد.

 

وی تکیه بر ظرفیت های دولتی و مردمی، حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و زودبازده، حمایت از تولید ملی، مدیریت ارزی کشور، مدیریت مصرف دولتی و مردمی را از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب اسلامی برشمرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر حضور مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: مردم باید با پرهیز از اسراف و گرایش به مصرف تولیدات داخلی تولید کنندگان را حمایت کرده و به رونق اقتصاد کشور کمک کنند.

 

وی یادآور شد: با برنامه‌های کارآمد باید جلوی مصرف بیش از حد گرفته شود و اجازه ندهند فرهنگ اسراف در کشور پایه‌ریزی شود.

 

وی با بیان اهمیت صرفه جویی در اسلام خاطرنشان کرد: مسؤولان نیز با مدیریت صحیح بیت‌المال از اسراف و مصارف غیرضروری جلوگیری کنند.

 

نشریات مرجع پاسخگویی به شبهات دینی نیست

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه خطبه ها با انتقاد از مطالب یکی از نشریات کشور در خصوص امر قصاص در اسلام، خواستار برخورد جدی مسؤولان کشور با متخلفان شد و تصریح کرد: کرسی های آزاد اندیشی برای پرسش و پاسخ چنین ابهاماتی اندیشیده شده و مردم می توانند برای اخذ پاسخ سوالات خود به مراجع تقلید و بزرگان دینی کشور مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: برخی خبرنگاران و سردبیران روزنامه ها که اقدام به زیر سوال بردن احکام اسلامی در ایران می کنند بهتر است مسأله کشتار جمعی مسلمانان در کشورهای اسلامی را بررسی کنند./936/پ202/س

 

ارسال نظرات