۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۹۸۹۰۳
حجت الاسلام شکوری:

احیای مبانی دینی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی با اشاره به مظلومیت ‌های شیعه در طول تاریخ گفت: اوج این ظلم ‌ها در زمان شاهنشاهی بود که رضا شاه و محمد رضا پهلوی قصد برچیدن شیعه و اسلام در ایران را داشتند.
امام جمعه خوي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت ‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس حوزه های علمیه و امام جمعه خوی امروز در دیدار با خانواده شهدا، مسؤولان، روحانیان و مردم شهرستان خوی با اشاره به مظلومیت ‌های شیعه در طول تاریخ اظهار کرد: اوج این ظلم‌ها در زمان شاهنشاهی بوده که رضا شاه و محمد رضا پهلوی قصد برچیدن تشیع و اسلام در ایران را داشتند.

 

وی اضافه کرد: کشـف حجاب زنـان، خلع لباس روحانیـان، جلوگیری از عزاداری‌ های مردم در عاشورا و غصب موقوفات کـشور از جمله این اقدامات است که حکومت شاهنشاهی برای ضربه به اسلام انجام داد.

 

حجت الاسلام شکوری تغییر حکومت اسلامی به شاهنشاهی، ترویج باستان ‌گرایی در برابر اسلام و از همه مهمتر ترویج فساد و بی ‌بند و باری در جامعه را از جمله اهداف رژیم پهلوی خواند و افزود: در دوران طاغوت برای ضربه به پیکر اسلام به تخریب مساجد و حوزه‌های علمیه و به شهادت رساندن روحانیان مبارز اقدام کردند.

 

وی با اشاره به این که احیاء ارزش های اسلامی از برکات و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مرهون خون شهیدان و ایثارگری ‌های رزمندگان اسلام است.

 

امام جمعه خوی تأکید کرد: برای حفظ و حراست از این دستاوردها ضروری است تا آثار و برکات آن در جامعه تبیین شود.

 

حجت الاسلام شکوری بیان داشت: برخی ها با یاوه گویی که ما ازانقلاب چه می‌خواستیم و چه شد، قصد دارند اهداف و آرمان های انقلاب را زیر سوال ببرند درحالی که ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی به تمامی خواسته‌ های خود نائل شده است.

 

رییس حوزه های علمیه خوی شکست استعمار و استبداد، استقلال کشور، تدوین قانون اساسی بر مبنای اسلام، تأمین آزادی ها در چارچوب دین، احیاء فرهنگ اهل بیت(ع)، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم و حاکمیت ولایت فقیه بر کشور را از جمله برکات استقرار نظام اسلامی در جامعه اعلام کرد./936/پ203/ب

ارسال نظرات