۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۹۸۹۱۵
معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان:

پژوهش رکن اساسی و مایه بقای نظام های آموزشی است

خبرگزاری رسا ـ خانم رمضانیان ضمن تأکید بر اهمیت پژوهش محوری در تغییر و تحول حوزه های علمیه خواهران گفت: با برگزاری جشنواره هایی نظیر علامه حلی قصد داریم به سوی نظام آموزشی پژوهش محور و تربیت نسل جدید محققان دینی قدم برداریم.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عفت رمضانیان، معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان صبح امروز در نشست خبری جشنواره علامه حلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: پژوهش رکن اصلی و اساسی و مایه بقای نظام های آموزشی در جهان است و مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت پژوهش محوری نظام آموزشی تأکید دارند.

 

وی ضمن تأکید نقش پژوهش در پیشرفت و تعالی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش برای تغییر و تحول در حوزه های علمیه خواهران لازم و ضروری است ضمن این که هدف از پژوهش محوری در حوزه علمیه پاسخگویی به نسل جوان پرسشگر و همچنین پاسخگویی به شبهات و هجمه های دشمن نسبت به معارف دینی است.

 

رمضانیان در ادامه ابراز داشت: پاسخگویی به مطالبات حق جویانی که به دنبال دستیابی به معارف دینی هستند از دیگر اهداف پژوهش محوری در حوزه های خواهران است و سعی شده با ایجاد نظام آموزشی پژوهش محور و تربیت نسل جدید محققان دینی به اهداف مهم پژوهش و تحقیق در حوزه علمیه خواهران دست پیدا شود.

 

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در جشنواره علامه حلی خواهران حوزوی در کنار برادران حضور یافته و به رقابت با آنها می پردازند که از حدود1300 اثر ارسالی از سوی خواهران حوزه علمیه اصفهان در مجموع 18 اثر حائز رتبه شده و مورد تقدیر قرار می گیرد و استقبال طلاب از این جشنواره نشانگر ظرفیت بالای پژوهش و تحقیق در حوزه علمیه است.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم حمایت و جهت دهی به طلاب پژوهشگر و محقق ابراز داشت: 11 اثر در قالب کتاب، 16 اثر به صورت پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد، 549 اثر در قالب مقاله، 10 پایان نامه دانشگاهی و 303 اثر به صورت دست نویس به جشنواره استانی علامه حلی ارسال شده است که از این بین 500 اثر از مرحله ارزیابی اجمالی گذشت و 44 مقاله به مرحله داور نهایی راه یافتند و نهایتا 15 اثر انتخاب شدند و 3 مقاله نیز به عنوان شاسیته تقدیر معرفی شدند./939/پ203/ب

ارسال نظرات