۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۹۸۹۳۲

چند کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ تأکید ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی بر حفظ حرمت ایام فاطمیه، برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم اوقاف و رمز مؤفقیت در برابر دشمنان عناوین مهم‌ترین خبرهای کوتاه خراسان شمالی است.
خبر كوتاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی استان خراسان شمالی در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام بیانیه ای صادر کرد و از مردم و مسافران خواست تا در ایام سال نو و تعطیلات نوروزی حرمت این ایام را پاس دارند.
در این بیانیه آمده است: تکریم و تعظیم هر دو ایام دهه اول و دوم فاطمه زمان و فرصت ارزشمندی است تا شیفتگان و عاشقان ولایت و دلسوختگان بانوی آب و آیینه و آفتاب، ضمن حضور شکوهمند در مراسم و برنامه های گرامیداشت آن حضرت، دریچه های وجود خود را بر روی انوار قدسی آن خورشید فروزنده بگشایند و غبار دل را به یمن تقرب و توجه به وجود نازنینش بزدایند.
این بیانیه در ادامه می افزاید: همانطور که مطلع هسیتد در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت قرار داریم که مردم عزیز و خانواده های ایرانی و مسلمان با دید و بازدید و سنت حسنه صله ارحام محبت افزایی و مهرورزی را در اوج کمال و اخلاق نیکو به نمایش می گذارند که جا دارد در شأن خانواده اسلامی ایرانی و بهار زندگی و نو شدن به آن توجه شود اما، در این میان ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) از تاریخ بیست و سوم اسفندماه امسال(شهادت اول) و از چهاردهم الی هجدهم فروردین ماه 93( شهادت دوم) آن گوهر یگانه پیامبر اسلام(ص) فرصت مغتنمی است تا ارادت سوگواران و عزاداران دردانه نبی، در آیینه شفاف و زلال معرف او تجلی یافته و دلها را به نور هدایتش صیقل دهند.
در ادامه این بیانیه آمده است: علاوه بر این تکریم و تعظیم هر دو ایام دهه اول و دوم فاطمه زمان و فرصت ارزشمندی است تا شیفتگان و عاشقان ولایت و دلسوختگان بانوی آب و آیینه و آفتاب، حضرت صدیقه طاهره(س) ضمن حضور شکوهمند و مستمر در مراسم و برنامه های گرامیداشت آن حضرت، دریچه های وجود خود را بر روی انوار قدسی آن خورشید فروزنده بگشایند و غبار دل را به یمن تقرب و توجه به وجود نازنینش بزدایند.
ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی خراسان شمالی در ادامه بیانیه خود آورده است: جا دارد از هم اکنون خانواده ها، هأیت های مذهبی، رستوران ها، سالن ها، تالارهای پذیرایی و اماکن عمومی در برنامه ریزی ها به دور از هرگونه شائبه چون گذشته حرمت ها را پاس دارند و قدر مناسب ها و موقعیتی که در آن قرار داریم بشناسند.
بیانیه می افزاید: این ستان نیز ضمن تأکید در برپایی هرچه با شکوهتر مراسم عزاداری آن بانوی بزرگوار دوعالم در هر دو دهه از غمبارترین لحظه های تاریخ هدایت بشری، تمام توان و همت خود را در برپایی هرچه مناسب‌تر و گسترده تر این آیین انسان ساز دینی و معنوی به کار خواهد گرفت؛ آیینی که آتش نهفته‌اش سالهاست در سینه های امت خداجوی و دوستدار اهل بیت(ع) زبانه می کشد.
 
برگزاری آزمون تربیت حافظان قرآن اوقاف در خراسان شمالی
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در آزمون سراسری کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم این استان دو هزار و 600 داوطلب در بخش های حفظ و موضوعی قرآن کریم به رقابت پرداختند.
وی با اشاره به این که آزمون مذکور جمعه(دیروز) برگزار شد، اضافه کرد: این اداره کل برای رقابت داوطلبان در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، 40 حوزه امتحانی در نظر گرفته بود.
وی افزود: نظارت بر رقابت داوطلبان در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در این استان توسط هفت گروه انجام شد.
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که آزمون مزبور در دو مرحله شفاهی و کتبی از داوطبان انجام شد، گفت: مرحله شفاهی این آزمون از اواخر بهمن آغاز و در هشتم اسفندماه پایان یافت.
وی افزود: نتیجه آزمون طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در اردیبهشت ماه 93 اعلام خواهد شد.
حجت الاسلام سهرابی در خصوص میزان استقبال از این طرح در استان گفت: امسال جمعیت ثبت نام کننده در این استان در سامانه آزمون تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، سه هزار و 505 نفر بود.
 
اقتصاد مقاومتی رمز مؤفقیت در مقابل دشمنان است
حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در جمع مدیران این شهرستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به روحیه بسیجی و جهادی نیاز دارد، اظهار داشت: این روحیه باعث شکوفایی و مؤفقیت در اقتصاد کشور خواهد شد.
وی از جنگ اقتصادی دشمنان نظام اسلامی به عنوان یک جنگ تمام عیار یاد کرد و افزود: مردم و مسؤولان به همین منظور هوشیارانه با دشمن مقابله کنند.
حجت الاسلام کوثری تلاش دشمن در راستای استفاده از تحریم‌ها برای تحمیل فشار اقتصادی را برشمرد و خاطرنشان کرد: آنان به دنبال دستیابی به اهداف پلید خود از طریق تحریم‌ها هستند.
رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان مصرف بهینه از امکانات موجود را مهم خواند و گفت: این شیوه برای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند./9314/د101/س
ارسال نظرات