۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۹۸۹۵۲

درخواست کمک کریمه از روسیه

خبرگزاری رسا ـ دولت جدید شبه جزیره خودمختار کریمه به طور رسمی از ولادیمیر پوتین برای برقراری صلح و ثبات در این منطقه درخواست کمک کرد.
کريمه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از یورونیوز، دولت جدید شبه جزیره خودمختار کریمه در اوکراین امروز شنبه به طور رسمی از ولادیمیر پوتین برای برقراری صلح و ثبات در این منطقه درخواست کمک کرد.


سرگئی آکسیونوف، نخست وزیر جدید این جمهوری خودمختار که از هواداران سرسخت کرملین به شمار می رود، گفت: بر اساس مسئولیتی که در قبال زندگی و امنیت مردم این منطقه برعهده دارم از رییس جمهور روسیه می خواهم که به ما در برقراری صلح و ثبات در جمهوری خودمختار کریمه کمک کند.


طی دو روز گذشته صدها نیروی نظامی که هویت آنها مشخص نیست در فرودگاه و مناطق مخالف شهر سیمفروپل مستقر شده اند.


براساس گزارش ها، این مردان مسلح علاوه بر تحت کنترل درآوردن فرودگاه این شهر، یک پایگاه نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه را نیز به کنترل خود درآورند.


برخی گزارش ها حاکی از آنست که ساختمان تلویزیون محلی سیمفروپل نیز توسط نیروهای مسلح ناشناس محاصره شده است.


گفته می شود، همزمان با رای گیری در پارلمان این شهر برای تعیین کابینه دولت جدید گروهی از مردان مسلح با لباس هایی متحدالشکل و بدون هیچ نشان مشخصی ساختمان پارلمان را محاصره کرده بودند.


مقامات دولت جدید اوکراین، روسیه را به تلاش برای برپایی تنش در این کشور متهم کرده اند و این نظامیان را متعلق به روسیه می دانند.


روسیه هرگونه دخالت در تصرف فرودگاه در این شبه جزیره را رد کرده و تحرکات نظامی در این منطقه را نقض توافقات بین المللی عنوان کرده است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات