۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۹۸۹۵۳

ادامه خشونت ها در ونزوئلا

خبرگزاری رسا ـ معترضان ونزوئلائی پلیس ضد شورش را وادار به نشان دادن عکس العمل کردند.
ونزوئلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از یورونیوز، اعتراض امروز گروهی از جوانان مخالف دولت ونزوئلا که اغلب آنها را دانشجویان تشکیل می دادند در کارکاراکاس،ا به درگیری با پلیس ضد شورش انجامید.


براساس گزارش ها، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضانی که اغلب آنها ماسک بر روی صورت خود داشتند، از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کردند.


همزمان گروه های مخالف دولت از معترضان خواسته اند تا در تظاهرات دیگری که روز یکشنبه برگزار می شود، شرکت کنند.


نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا که اوایل هفته برای خاتمه دادن به ناآرامی ها، تعطیلی یک هفته ای یک کارناوال سالانه را تا دو هفته افزایش داد، با مشاهده شدت گرفتن درگیری ها خطاب به مخالفانش گفت: تمامی این اعتراض هایی که صورت می گیرد برای این است که شاهد خشونتی از طرف پلیس ضد شورش در مقابل مردم باشند. صبر ما از این شرایط به پایان رسیده و اینها کسانی هستند که تنها می خواهند نفرت و خشونت جمعی ایجاد کنند و استفاده از زور تنها زبان و راهی است که آنها با اقدامات کنونی خود به دنبال آن هستند.


تظاهرات های ضد دولتی که طی چند هفته گذشته و در اعتراض به وضعیت اقتصادی در ونزوئلا آغاز شده، به گفته رییس جمهور این کشور تاکنون بیش از 50 کشته برجای گذاشته و ده ها نفر نیز دستگیر شده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات