۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۹۸۹۶۸

در عراق روزانه 26 نفر کشته می شوند

خبرگزاری رسا ـ در اطلاعیه‌ای که روز شنبه از سوی سازمان ملل منتشر شد، آمده است: رهبران سیاسی، اجتماعی و مذهبی عراق مسئولیت بزرگی دارند که در برابر تهدیدات تروریستی با یکدیگر همکاری کنند
انفجارهاي تروريستي در عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: گرچه آمار قربانیان خشونت ها در عراق در ماه فوریه اندکی پایین آمد، اما همچنان رقم بالایی را نشان می‌دهد.


به گزارش این خبرگزاری؛ بنا به آمار سازمان ملل متحد تنها در ماه فوریه گذشته در جریان خشونت‌های عراق 703 نفر جان خود را از دست داده‌اند. کشته‌شدگان از میان شورشیان ضددولتی در استان‌های غربی عراق در این آمار وارد نشده‌اند.


شایان ذکر است آماری که اول مارس توسط هیئت ویژه امور عراق در سازمان ملل منتشر شد، نشان می‌دهد که در ماه گذشته 564 نفر از شهروندان عادی و 139 نفر از اعضای نیروهای امنیتی و انتظامی جان خود را از دست داده‌اند. بنا به همین گزارش 1381 عراقی در درگیری‌ها زخمی شده‌اند که بیشتر آنها مردم عادی بودند.


همچنین تنها در بغداد، پایتخت عراق، 239 نفر جان خود را از دست داده اند. شمار قربانیان نسبت به همین مقطع زمانی در سال 2013 سه برابر شده است.


عراق هم اکنون دوری از خشونت را از سر می‌گذراند که از سال 2008 تاکنون در کشور بی‌سابقه بوده است. برخی از استان‌های کشور، مانند استان انبار، به میدان جنگ دولت با نیروهای شورشیان سلفی داعش تبدیل شده‌اند. نزدیکی این استان به مرز سوریه وضعیت را خطرناک‌تر کرده است.


بنا به آمار خبرگزاری فرانسه روزانه تا 26 نفر در عراق کشته می‌شوند. طبق این آمار از آغاز سال میلادی تاکنون بیش از 1700 نفر در عراق جان خود را از دست داده‌اند.


در اطلاعیه‌ای که روز شنبه از سوی سازمان ملل منتشر شد، آمده است: رهبران سیاسی، اجتماعی و مذهبی عراق مسئولیت بزرگی دارند که در برابر تهدیدات تروریستی با یکدیگر همکاری کنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات