۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۹۹۰۰۱
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر حرکت مسؤولان در مسیر اعتدال:

تساهل و تسامح در عرصه فرهنگ ما را از اهداف دور می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که تساهل و تسامح در عرصه فرهنگی و دینی ما را از اهداف و رسالت ها دور می کند، دغدغه مراجع تقلید و علما در این راستا را دغدغه ای به حق و جدی عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دغدغه مراجع تقلید درباره لزوم حفظ ارزش های دینی در جامعه، ابراز داشت: ‌داشتن و ابراز این دغدغه و قهرا مطالبه راجع به آن جزو رسالت های اصلی روحانیت است.

 

وی تاکید کرد: مراجع که در قله روحانیت هستند، هم دغدغه ارزش ها را دارند و هم پیگیر خواهند بود و هم مطالبه خواهند کرد و اگر غیر از این باشد از رسالت خود فاصله گرفته اند.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حل این دغدغه باید با تامل و تانی باشد، گفت: ‌تساهل و تسامح ما را نه فقط از اهداف رسالت باز می دارد بلکه حتی در چرخش نظام کشور خلل وارد می کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از سویی دیگر اگر فکری برای راه حل معقول این دغدغه نشود و ما را به واکنش تند یا حساب نشده بکشاند بر مشکل تساهل و تسامح می افزاید.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تاکید کرد: ما ضمن این که این دغدغه را باید داشته باشیم حتی نه به عنوان روحانیت بلکه به عنوان یک فرد مسلمان و چون به صلاح کشور است به عنوان یک شهروند ایرانی، اما نباید این مطلب باعث برخی برخوردهای سیاسی و تسویه حساب های سیاسی و تنگ کردن عرصه بر کسانی باشد که مشغول کار و خدمت هستند.

 

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: قطعا ساحت مراجع و علما و بزرگان از این دغدغه ای که عرض کردم بری است و هرگز چنین احتمالی در حق آنها نرفته و نمی رود، اما به هر حال ‌ممکن است برخی افراد مطلب دیگری داشته باشند که در این قالب بیان می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تاکید کرد: روحانیت و مراجع باید تذکرات ناصحانه خود را داشته باشند حتی به صرف تذکر اکتفا نکنند، مطالبه داشته باشند و راهکار ارائه دهند،‌ دولت و مسؤولان نیز مراقب باشند تا بهانه به دست افراد داده نشود و بر همان شعار اعتدال که داده شد باقی بمانند.

 

این استاد حوزه یادآورشد: رسانه ها نیز باید مطلب را دقیق منتقل کنند، از جوسازی بپرهیزند، تا فضا به گونه ای نشود که برخی افکار تند و افراطی بخواهند از این فضا سؤ استفاده و افکار خود را در این قالب بیان کنند؛ در واقع رسانه ها باید مدیریت خبری این جریان را هوشمندانه به عهده گیرند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات