۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۹۹۰۲۱
آیت الله ناصری:

حفظ استقلال در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه یزدی حفظ استقلال و عزت کشور را منوط به تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر بخواهیم روی پای خود بایستیم، استعدادهای مان شکوفا شود و تنها از پتانسیل‌های درونی استفاده کنیم باید تلاش کنیم تا به اقتصادی مقاوم و خودکفا برسیم.
آيت الله ناصري امام جمعه يزد

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اقتصاد مقاومتی را تضمین کننده عزت و استقلال  کشور دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم روی پای خود بایستیم، استعدادهایمان شکوفا شود، از نیروهای خود و مجموعه پتانسیل‌های کشور نهایت بهره برداری را داشته باشیم و دستمان به سوی دیگران دراز نباشد، باید خودمان برنامه ریزی کرده و تلاش کنیم در مسیر اقتصاد به تولید، خودکفایی و مقاومت برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که باید تلاش کنیم در مسائل اقتصادی به جایگاهی شایسته در دنیا دست یابیم، گفت: نتیجه این کارها استقلال اقتصادی و سیاسی کشور است.

امام جمعه یزد با توجه این که مشکلات اقتصادی تنها با نگاه به ظرفیت‌های درونی نظام قابل حل است، افزود: استعدادهای خوبی در این زمینه داریم؛ جوانان و افراد مبتکر بسیاری آماده فعالیت در این بخش هستند، همچنین قدرت و توان حرکت در این عرصه را نیز داریم.

دولت از نظرات همه اقشار جامعه استفاده کند

آیت الله ناصری با تأکید بر این که دولت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از نظرات و افکار متخصصین، بزرگان  و همه اقشار جامعه استفاده کند، گفت: از این طریق کار را برخود هموار می سازند و راه را زودتر پیدا می کنند و ان شاءالله سریع‌تر به نتیجه اصلی می رسیم.

وی به هجمه اقتصادی دشمنان و تنگ کردن دایره تحریم‌ها برای ایران، اشاره کرد و گفت: آنها می خواهند جلوی رشد ما را بگیرند بنابراین با بهانه‌های مختلف سعی می کنند ما را مشغول کنند تا وابستگی به آنان داشته باشیم و این موضوع را اهرمی برای اذیت کردن ما قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ملتی که بخواهد با اتکا و استفاده از به مجموع نعمت‌های خدا دادی خود در مقابل توطئه استکبار جهانی بایستد، در مسیر پیشرفت نیز به پیش برود و ایست نداشته باشد، چاره ای ندارد که در مسائل اقتصادی از جمله تولید، تجارت و مصرف، از استعدادهای مردمی استفاده بهینه‌ کند؛ این نکته ای است که مقام معظم رهبری در یکی از بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به آن اشاره فرموده‌اند.

حوزویان بازوی پرتوان مسؤولان در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

امام جمعه یزد در بیان نقش حوزه‌های علمیه در عرصه اقتصاد مقاومتی، گفت: علما و طلاب جوان می توانند با پژوهش، تحقیق، مشورت، استخراج مبانی اقتصاد اسلامی با استفاده از منابع سرشار قرآنی و روایی و ارائه نظرات خود راهنما و کمک حال  مسؤولان در این راه باشد.

آیت الله ناصری آشنا کردن مردم با مفاد اقتصاد مقاومتی، هدایت آنان به سوی این مسائل، نهادینه کردن این حرکت استقلال گونه در کشور را از جمله وظایف روحانیت در این عرصه برشمرد و ابراز داشت: باید کاری کنیم که اعتماد مردم به خدا و به نفس خویش زیاد شده و خودباوری فراگیر شود؛ اینها مقدمات حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی است.

وی حوزه‌های علمیه را بازوی پرتوان، هدایت‌گر و بسترساز در این عرصه دانست و گفت: تلاش کنیم که مردم را به سمت و سویی سوق دهیم که همه بتوانند استعدادهای خودشان را به کار گیرند و باور کنند که می توانند در مسائل اقتصادی با مسؤولان همراهی کنند.

تبیین الزامات اقتصاد مقاومتی و توجه دادن مردم به اهمیت این بحث وظیفه اصلی رسانه‌ها است

نماینده ولی فقیه در استان یزد در تشریح وظایف رسانه‌های جمعی، اظهار داشت: اهمیت جهاد و مقاومت اقتصادی با راهنمایی‌های این قشر برای مردم بیشتر مشخص می شود؛ آنها می توانند در توضیح، تفسیر و تشریح بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وارد شوند تا مردم عادی بتوانند در این زمینه آشنایی بیشتری پیدا کنند و خود را در اقتصاد مقاومتی سهیم بدانند.

امام جمعه یزد افزود: مطبوعات و رسانه‌ها نیز مانند روحانیت سهم بزرگی در این عرصه دارند؛ هرکسی در ایران باید احساس مسؤولیت کند و با خود بیاندیشد که من چه خدمتی می توانم در این زمینه داشته باشم؛ اگر این اتفاق بیفتد و دولت ببیند مردم و رسانه‌ها تا این اندازه جدی هستند، شاخص‌ها را معین می کنند، راهکارهایی ارائه می دهند، آنها نیز از نظرات مردم و کارشناسان استفاده می کنند./928/ت302/ج

ارسال نظرات