۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۹۹۰۸۲

فارغ التحصیلی 300 طلبه خواهر از حوزه علمیه نرجس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه نرجس خراسان جنوبی با بیان این که در حوزه علمیه نرجس خراسان جنوبی در حال حاضر 150 طلبه خواهر در پایه های مختلف حوزه مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون 300 طلبه خواهر از حوزه علمیه نرجس در مقاطع مختلف تحصیلی حوزه فارغ التحصیل شده اند که بیشتر این طلبه های خواهر در دستگاه های اجرایی استان و نهادهای فرهنگی مختلف مشغول به تحصیل هستند.
فارغ التحصیلی 300 طلبه خواهر از حوزه علمیه نرجس خراسان جنوبی

 فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه نرجس خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که زنان نقش تعیین کننده ای در اصلاح و فساد جامعه دارند، گفت: زن سکاندار خانواده در جامعه و جهان هستی است و بنابر رهنمودهای امام خمینی زنان نیمی از افراد جامعه را تشکیل می دهند و همچنین مربی نیمی دیگر از مردم هستند بر هیمن اساس آشنایی خواهران با معارف دینی از اهمیت زیادی برخوردار است و فرا گیری علوم دینی و اسلامی در میان زنان موجب سالم سازی و اخلاق مدار شدن فضای جامعه می شود.

 

وی با بیان این که آموزش معارف ناب اسلامی به بانوان و تربیت بانوان فرهیخته در سطح جامعه یکی از اهداف تاسیس حوزه علمیه خواهران نرجس در خراسان جنوبی است، گفت: این حوزه به همت بانو مرحومه حاجیه خانم طاهایی در سال 1374 با همکاری مسؤولان و مدیران طراز اول استانی بنا شده و در حال حاضر با همکاری و هماهنگی یک هیئت امنا هشت نفره اداره می شود.

 

مدیر حوزه علمیه نرجس با بیان این که از ابتدای تاسیس تاکنون 300 طلبه خواهر در دوره های بلند مدت پنج تا هشت ساله از این حوزه فارغ التحصیل شده اند، گفت: در حال حاضر در این حوزه 150 طلبه خواهر به صورت حضوری مشغول به تحصیل هستند و این حوزه زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اداره می شود.

 

حجی پور با اشاره به این که طلاب خواهر محصل در این حوزه برای دریافت مدرک کارشناسی حوزه علمیه باید 191 واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند، گفت: دروس این حوزه برای خواهران شامل علوم قرآنی، ادبیات عرب، فقه اصول، تاریخ، فلسفه، منطق آموزش مهارت های چهارگانه ، ادبیات فارسی و زبان انگلیس می شود.

 

وی همچنین افزود: حوزه علمیه نرجس با راه اندازی یک مهد کودک در کنار حوزه امکان تحصیل دروس حوزوی را برای بانوانی که فرزندان شیر خوار و تا سنین قبل از دبستان را دارند فراهم کرده است.

 

مدیرحوزه علمیه نرجس برگزاری کلاس های پژوهشی، برگزاری کارگاه های وبلاگ نویسی، برگزاری کارگاه های عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه های آموزشی مهدویت، طب سنتی، برگزاری محافل قرآنی ، برگزاری دوره های تربیت مربی قرآن کریم و اعزام مبلغ برای طرح هجرت و مناسبت های مختلف را از مهم ترین فعالیت های حوزه علمیه خواهران نرجس خراسان جنوبی در سال گذشته عنوان کرد.

 

حجی پور یادآور شد: خواهران علاقه مند برای ثبت نام در حوزه علمیه نرجس می توانند به دفتر این حوزه واقع در خیابان منتظری مراجعه کرده و یا در سایت حوزه علمیه خراسان ثبت نام کنند. /968/ت302/ب

 

ارسال نظرات