۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۰۹۵

نشست تخصصی ارائه مقالات حوزه علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین نشست تخصصی ارائه مقالات پژوهشی طلاب حوزه علمیه سطح عالی سید زنجان با حضور طلاب و اساتید برگزار شد.
نشست تخصصی ارائه مقالات حوزه علمیه زنجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسین قنبری، معاونت پژوهشی مدرسه علمیه سطح عالی سید زنجان، صبح امروز در سومین نشست تخصصی ارائه مقالات پژوهشی طلاب که با حضور اساتید و طلاب در سالن حنیف مدرسه سید زنجان برگزار شد، با اشاره به نیاز جامعه به پژوهش های جدید در عرصه دین گفت: امروز جامعه با توجه به گسترش روز افزون اسلام در دنیا به پژوهش های جدید در عرصه های دینی نیاز دارد.

 

وی در ادامه طلاب را به تحقیقات گسترده در زمینه سبک زندگی اسلامی فرا خواند و اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی موضوعی است که در طی چند سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است که جای کار و تحقیقات فراوانی در این زمینه وجود دارد و طلاب که به عنوان کارشناسان دینی در جامعه مطرح هستند می طلبد در این زمینه بیش از پیش تحقیقات و پژوهش های گسترده ای انجام دهند.

 

حجت الاسلام قنبری در ادامه افزود: گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه به طور حتم به تغییر روش های کنونی زندگی ماشینی که بسیاری از بیماری های روحی و روانی از آن سرچشمه می گیرد، خواهد انجامید و این تغییر رویه جامعه را به سمت زندگی دینی سوق خواهد داد.

 

در ادامه بعد از پایان سخنان معاونت پژوهش حوزه علمیه سطح عالی سید زنجان طلابی که از قبل برای ارائه مقالات تعیین شده بودند با اعلام معاونت پژوهش مدرسه و در محدوده زمانی مشخص شده مقالات و پژوهش های خود را در حضور طلاب و اساتید ارائه دادند که از سوی آنان نیز این مقالات مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

گفتنی است؛ مقاله بررسی معجم نگاری قرآنی مستشرقین از سوی حجت الاسلام علیرضا جاهدی، طول عمر امام زمان (عج) از سوی محمد رضا حبشی و عزت و ذلت از دیدگاه قرآن و روایات از سوی وحید حسنی ارائه شد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات