۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۹۹۱۱۶
حجت الاسلام نقویان:

بدون تقویت باورهای دینی جامعه سبک زندگی اصلاح نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، مصرف گرایی را عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورمان دانست و گفت: تقویت باورهای دینی اقشار مختلف جامعه یکی از راهکارهای تقویت سبک زندگی اسلامی در میان جوانان و خانواده‌ها است.
حجت الاسلام نقويان

حجت الاسلام ناصر نقویان، کارشناس مسائل دینی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که خانوادها اثر گذاری بسیاری در تربیت کودکان داشته و در تربیت صحیح فرزندان نقش اساسی ایفا می کنند، گفت: جامعه امروز با مشکلات بسیاری همچون طلاق، اعتیاد، بی حجابی، حوادث و بداخلاقی ها درگیر است و ریشه همه این معضلات در نگرش غلط برخی خانواده ها است.

 

وی با اشاره به این که امروز بر خانواده ها واجب است تا با استفاده از سبک زندگی اسلامی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است در کاهش معضلات جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: اصلاح جامعه و رفع مشکلاتی که امروز گریبان بسیاری از افراد را گرفته در گرو پایبندی به اصول اسلامی و کاربردی کردن آن در زندگی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خانواده ها سهم عمده ای در ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی دارند، افزود: تا خانواده ها اصلاح نشوند به طور قطع گره های اجتماعی نیز گشوده نخواهد شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز برخی از مشکلات اقتصادی کشور ریشه در مصرف گرایی دارد که برگرفته از فرهنگ غربی است و به به یقین مورد سرزنش آیندگان قرار خواهیم گرفت.

 

حجت الاسلام نقویان خاطرنشان کرد: هدف از شکل گیری انقلاب ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است و باید با رویکرد خانواده به فرهنگ اسلامی، در راه کاهش مشکلات اجتماعی گام برداریم.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی در خصوص نتایج سودمند اشاعه سبک زندگی اسلامی در جامعه، اضافه کرد: هر اندازه معنویت‌گرایی و باورهای دینی در عمق روح و جان افراد یک جامعه نهادینه شود، گرایش مردم به انجام گناه و امور ناشایست و ناروا کاهش یافته و جامعه به ‌سمت صلاح و رستگاری پیش می‌رود.

 

وی ادامه داد: برخورداری از ایمان قوی و دانش به‌روز رمز تحقق سبک زندگی اسلامی است و با توجه به اشاره خداوند در قرآن کریم، دستیابی انسان به حیات طیبه ثمره سودمند اشاعه سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه انس با قرآن را راهگشای ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انس با قرآن حمایت الهی را برای انسان در پی دارد و در نتیجه انسان از بسیاری از الگوهای نادرست و دسیسه‌های شیطان مصون خواهد بود.

 

وی ادامه داد: خانواده پایه‌گذار بخش مهمی در سرنوشت انسان است و در تعیین سبک و خط‌ مشی زندگی، اخلاق، سلامت و عملکرد فرد در آینده نقش بزرگی برعهده دارد؛ به همین دلیل برخورداری از سبک زندگی اسلامی می‌تواند به عنوان هدف متعالی هر خانواده باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه، سبک زندگی اسلامی را به عنوان افتخار زندگی ما مسلمانان دانست و یادآور شد: تقویت باورهای دینی اقشار مختلف جامعه یکی از راهکارهای تقویت سبک زندگی اسلامی در میان جوانان و خانواده‌ها است.

 

حجت الاسلام نقویان در ادامه بیان داشت: سبک زندگی مثل یک پازل است و یک پازل برای این که درست تنظیم شود، باید همه اجزا در کنار هم قرار گیرند در غیر این صورت این پازل ناقص است.

 

وی تأکید کرد: قبل از تعیین سبک زندگی باید هدف را خوب شناسایی کنیم و اگر نفهمیم که چرا به دنیا آمدیم و چه هدفی داریم، زندگی ما مثل حیات حیوانات است./950/پ202/س

ارسال نظرات