۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۱۲۰
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری هفته فرهنگی اشراق ویژه آثار هنری طلاب در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی با اشاره به نقش مهم هنر در ترویج و تبلیغ اسلام گفت: قرآن کریم به عنوان یکی از رموز ماندگاری اسلام سرشار از جلوه های هنری است ضمن این که جلوه های هنری در ادعیه و احادیث ائمه به جهت تبیین و تبلیغ بهتر دین نیز به کار رفته است.
حجت الاسلام ارزاني1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری هفته فرهنگی اشراق که در دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد از برگزاری جشنواره اشراق در هفته جاری خبر داد و افزود: شنبه هفدهم اسفند ماه تا دوشنبه بیستم اسفندماه تحت عنوان هفته اشراق برای اولین بار در کشور نام گذاری شده است.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم (ص) آخرین فرستاده و خاتم انبیاء است و دین اسلام به عنوان کاملترین دین به هنر و استفاده از هنر برای ترویج مبانی الهی و ارزشی اهمیت ویژه ای داده اند و در زمانی که اعراب بیشتر اهمیت ارزش را برای ادبیات و شعر در بین زمینه های مختلف هنری قائل بودند قرآن کریم به عنوان یکی از علت های ماندگاری دین اسلام با بالاترین سطح ادبیات و نظم و نثر بر پیامبر اکرم نازل شد.

 

حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: هنر در سیره اهل بیت نیز وجود داشته است و حضرات معصومین با توجه به اقتضائات زمان از ابزار روز برای فهم بهتر و بیشتر برای نشر معارف دین استفاده می کردند و شاهد هستیم که ادعیه و روایات ائمه بسیار هنری و اصولی بیان شده اند.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به روایتی پیرامون برگزاری مسابقه خط بین حسنین توسط حضرت زهرا تصریح کرد: خداوند از طریق هنری بودن قرآن زیباترین مفاهیم را به خوبی به همگان انتقال داده است و امروزه نیز با توجه به کم شدن ارتباطات جمعی و توجه مردم به رسانه ها باید در قالب آثار هنری مفاهیم مختلف را به مخاطبین ارائه دهیم.

 

وی در ادامه افزود: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم برای شناسایی طلاب هنرمند طی جلساتی که با مدیر کل اداره ارشاد اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد تصمیم بر برگزاری هفته فرهنگی اشراق و جشنواره ای فرهنگی هنری با نام اشراق برای ارائه آثار طلاب در این جشنواره گرفت.

 

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: 140 اثر تولید شده از سوی طلاب هنرمند که در جشنواره های مختلف در سطح کشور حائز رتبه شده بودند در جشنواره اشراق شرکت کرده اند که قطعا تعداد آثار برتر طلاب بیش از این است که لازم است با بررسی های بیشتر و دقیق تر شناسایی شوند.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان پیرامون جشنواره فرهنگی هنری اشراق تصریح کرد: آثار این جشنواره در قالب خوشنویسی، عکس، گرافیک، داستان، شعر، هنرهای تجسمی و نمایش در تالار استاد فرشچیان اصفهان برگزار می گردد که در مراسم افتتاحیه این جشنواره پیامی از سوی حضرت آیت الله مظاهری قرائت می گردد هم چنین سید عباس صالحی معاون وزیر ارشاد از سخنرانان مراسم افتتاحیه است./939/پ202/ب

ارسال نظرات