۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۹۹۱۴۱

فرمانده نیروی دریای اوکراین به صف مخالفان پیوست

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی دریای اوکراین که روز جمعه از طرف رییس دولت انتقالی به این سمت منصوب شده بود، به جمهوری کریمه سوگند وفاداری یاد کرد.
دنيس برزووسکي، فرمانده نيروي درياي اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از شبکه خبری یورونیوز، در حالی که با پهلو گرفتن دو ناو ضد زیر دریایی روسیه در سواحل جزیره خودمختار کریمه در جنوب اوکراین، به نظر می رسد تنش میان مسکو و کی یف در حال افزایش است، دریادار دنیس برزووسکی، فرمانده نیروی دریای اوکراین از تصمیم خود برای پیوستن به نیروی دریایی کریمه خبر داد.


اقدامی که با استقبال نخست وزیر این منطقه خود مختار و دولت روسیه مواجه شد.


او که روز جمعه از طرف رییس دولت انتقالی اوکراین به این سمت منصوب شده بود، به جمهوری کریمه سوگند وفاداری یاد کرد. اقدامی که با خشم مقامات کی یف مواجه شده و آنها گفته اند که او را به اتهام خیانت تحت پیگرد قرار خواهند داد.


همزمان، آخرین اخبار و تصاویر ارسالی از جزیره کریمه، محاصره یک واحد گارد ساحلی اوکراین توسط سربازان بی نشانی که گفته می شود سربازان روس هستند را نشان می دهد. وزارت دفاع اوکراین با اعلام این خبر افزوده که خطر جنگ وجود دارد.


بنابر گزارش ها، این واحد نظامی شامل 400 تفنگدار نیروی دریایی اوکراین است که از صبح روز یکشنبه در پایگاه فئودوسیا در 130 کیلومتری سیمفروپل، در محاصره قرار دارد./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات