۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۹۹۲۰۰
حجت الاسلام فرحزاد:

فرزند صالح بزرگ‌ترین سرمایه خانواده‌ها است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس برنامه سمت خدا از فرزند صالح به عنوان بهترین یادگار برای پدر و مادر نام برد و اظهار داشت: روی تربیت و پرورش فرزند صالح سرمایه گذاری کنید که هیچ سرمایه ای بالاتر از فرزند صالح نیست.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، امروز در آستانه ولادت حضرت زینب در جمع انجمن اولیا و مربیان و خانواده های دانش آموزان مدارس شهید کاشانی پور، موسی بن جعفر و فردوسی شهرستان کاشان با تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهارداشت: افرادی که مدعی هستند خانم ها نمی توانند به کمالات برسند باید مروری به زندگی حضرت زینب(س) داشته باشند که چگونه به کمالات رسید.

وی افزود: تنها کسی که پیام خون امام حسین(ع) و قیام او را حفظ کرد تا امروز بعد از گذشت 1400 سال عاشورا و کربلا زنده و پویا باقی بماند حرضت زینب (س) بود.

حجت الاسلام فرحزاد بر نقش مهم زنان برای تربیت و پرورش انسان‌های صالح و بزرگ تاکید کرد و گفت: زنان جامعه امروز ما باید با الگوپذیری از مادران شهدا، علما و شخصیت های دینی، چنین فرزندانی را تربیت و پرورش داده و به جامعه تحویل دهند.

این خطیب کشوری از فرزند صالح به عنوان بهترین یادگار برای پدر و مادر نام برد و اظهار داشت: روی تربیت و پرورش فرزند صالح سرمایه گذاری کنید که هیچ سرمایه ای بالاتر از فرزند صالح نیست.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در ادامه با اشاره به این که فرزندان با حرف وگفتار پدر و مادر تربیت نمی‌شوند، افزود: آنچه فرزندان را تربیت می کند رفتار و اخلاق پدر و مادر است که فرزندان با الگو پذیری از رفتارهای پدر و مادر و آنچه آنان انجام می دهند تربیت می شوند.

به گفته وی، اخلاق و رفتارهای پدر و مادر  از جمله نماز خوانده و استفاده از چادر به عنوان حجاب برای تربیت فرزندان حرف اول می زند همان گونه که پیامبر اکرم(ص) نیز با اخلاق و رفتار خود جامعه را تحت تأثیر قرار داد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود : همان گونه که نوزاد تازه متولد بوی بهشت می‌دهد، قلب و روح بچه ها نیز پاک و مطهر و لطیف است و بچه ها معلم ما هستند سعی کنیم از بچه ها درس بگیریم.

 حجت الاسلام فرحزاد همچنین با تأکید بر نهادینه کردن عشق به خدا و پیامبر و انبیاء در ضمیر بچه‌ها گفت: خمیر مایه اولیه تربیت کودکان عشق به خدا و پیامبر است؛ بنابراین محبت و اخلاق و رفتار پیامبر(ص) را که الگویی بالاتر از او نداریم را در دل کودکان خود بکاریم.

کارشناس برنامه سمت خدا در ادامه با اشاره به  این کلام پیامبر که اگر خداوند چند پسر را به کسی داد و نام یکی از آنها را محمد نگذاشت بر من جفا کرده است، افزود: سعی کنید دو نام از جمله محمدعلی، محمد حسن و ... برای فرزندان انتخاب کنید.

حجت الاسلام فرحزاد افزود: پیامبر اکرم(ص) می گوید بچه ها را به دلیل چندصفت خود دوست دارم که مهم‌ترین آن صفا و صمیت و نداشتن کینه است که هرچند بار هم که با دعوا کنند چند دقیقه بعد با هم دوست می شوند و به فکر فردا نیستند که چه پیش خواهد بود.

به گفته وی یکی از مسائلی که رزق و روزی خانواده را افزایش می دهد انتخاب نام نیکو برای فرزندان است و هر خانه ای و جلسه ای که درآن نام با برکت حضرت محمد(ص) باشد برکت در آن خانه و مجلس نیز ماندگاراست. 

کارشناس برنامه به سمت خدا گفت: فرزندان را به زیارت و مجالس روضه ببرید تا در این مجالس تقویت شوند و آنها را با محبت به اهل بیت(ع) پیوند بزنید که پیوند با اهل بیت(ع) از دوران کودکی پیوندی ناگسستنی است.

حجت الاسلام فرحزاد همچنین  با اشاره به این که آموزش قرآن از سنین کودکی و تربیت کودکان با قرآن و انس با قرآن و مونس شدن با قرآن از کودکی اثرات زیادی دارد افزود: بچه‌ها را نبوی و علوی و قرآنی تربیت کنیم./939/پ202/س

ارسال نظرات