۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۹۹۲۱۶

فعالیت 556 کانون فرهنگی و هنری مساجد در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 556 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارد.
حجت الاسلام اباذر بيگي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: در حال حاضر 556 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان فعال است این درحالی است که تا 22 بهمن ماه امسال آمار کانون های فرهنگی و هنری استان 510 باب بود.

 

وی با اشاره به راه اندازی 22 باب کتابخانه در سطح مساجد استان یادآور شد: هم اکنون 46 کتابخانه در مساجد آذربایجان غربی دایر است.

 

به گفته حجت الاسلام بیگی، 18 باب کتابخانه نیز در حال بررسی برای دریافت مجوز هستند.

 

وی با اشاره به وجود 18 کتابخانه مشارکتی در استان خاطرنشان کرد: آمار کل کتابخانه های باز در استان 100 باب است.

 

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس کانون هاب فرهنگی و هنری مساجد گفت: جشن سالگرد تاسیس کانون های مساجد امسال در سه نوبت در شمال، جنوب و مرکز استان برگزار می شود.

 

وی زمان برگزاری جشن سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ارومیه را بیست و دوم اسفندماه اعلام کرد.

 

حجت الاسلام بیگی در ادامه با تشریح بحث تهاجم فرهنگی و تاثیرگذاری هنر ها برای مقابله با این پدیده شوم، گفت: هنر، رساترین وسیله برای ارسال پیام به مخاطب است، بنابراین نقش کانون های فرهنگی و هنری در این مقوله بی بدیل است.

 

وی گفت: دشمنان با ابزارهای فرهنگی همچون شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، اینترنت و ... تلاش می کنند بر فرهنگ ما تاثیر بگذارند و کانون های مساجد با همکاری دیگر ارگان های فرهنگی در برابر این تاثیرات با تمام توان ایستاده است.

 

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: تهاجم فرهنگی یک توهم نیست یک واقعیت است که ما باید در برابر آن جوانان خود را بیمه کنیم و کانون های فرهنگی و هنری مساجد با فعالیت های خود می توانند در این مسیر پیشگام باشند.

 

گفتنی است، نشست خبری مسؤول نظارت بر دبیرخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سالن اجتماعات دبیرخانه ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات