۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۹۹۲۸۱

دیدار بان کی مون و سرگئی لاوروف

خبرگزاری رسا ـ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز در ژنو تشکیل جلسه داد و سرگئی لاوروف، با بان کی مون، دیدار و گفت و گو کرد.
بانکي مون و لاوروف

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از یورونیوز، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز در ژنو تشکیل جلسه داد و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در آن شرکت کرده و با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد ملاقات کرد.


پیش از این دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده بود بر روسیه فشار خواهد آورد تا از انجام هر اقدامی که منجر به تشدید بحران در اوکراین شود، خودداری کند.


سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست امروز گفت: من تکرار می کنم که دفاع از شهروندان و هموطنان مان یکی از مهم ترین موضوعات مربوط به حقوق بشر و حقوق زندگی است و کسانی که تلاش می کنند این موضوع را به عنوان عملی تجاوزکارانه تفسیر کنند و ما را تهدید به تحریم می کنند همان کسانی هستند که نیروهای سیاسی را تشویق می کنند که هرگونه گفتگویی را رد کرده و بر نگرانی هایی که در مناطق جنوبی و شرقی اوکراین وجود دارد چشم فرو بندند. آنها همان افرادی هستند که جامعه اوکراین را تشویق به چند قطبی شدن کرده اند.


لازم به ذکر است که وزیر خارجه روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا را غیر مستقیم خطاب قرار داده است.


لاوروف همچنین هرگونه اتهامی مبنی بر دخالت روسیه در اوکراین را به شدت رد کرده و غرب را متهم ساخته است که محاسبات جغرافیای سیاسی خود را مقدم بر سرنوشت مردم در جمهوری های شوروی سابق می داند.


گفتنی است آمریکا و اتحادیه اروپا طراح اصلی نا آرامی ها در اوکراین و سپس کودتا در این کشور بوده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات