۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۹۹۲۸۹

اوباما: اسرائیل آماده گرفتن تصمیمات دشوار شود

خبرگزاری رسا ـ دولت آمریکا اظهار امیدواری کرده که توافق اولیه میان دو طرف تا ۲۹ آوریل حاصل شود، اما از ماه ژوئیه گذشته که مذاکرات صلح پس از سه سال توقف از سر گرفته شد، پیشرفت های اندکی به دست آمده است.
باراک اوباما و بنيامين نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو در واشنگتن، پیشرفت مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها را نیازمند "تصمیمات دشوار" دانست و به آقای نتانیاهو گفت که باید آماده اتخاذ چنین تصمیماتی باشد.


به گزارش بی بی سی؛ آقای نتانیاهو در پاسخ گفت: اسرائیلی ها از من انتظار دارند "محکم" بایستم و این فلسطینی ها هستند که سهم خود را برای کاهش تنش ها انجام نداده اند.


باید گفت منظور نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سهم فلسطینی ها همان به رسمیت شناخته شدن آن رژیم به عنوان کشور یهودی توسط فلسطینی ها می باشد.


گفتنی است دولت آمریکا اظهار امیدواری کرده که توافق اولیه میان دو طرف تا 29 آوریل حاصل شود، اما از ماه ژوئیه گذشته که مذاکرات صلح پس از سه سال توقف از سر گرفته شد، پیشرفت های اندکی به دست آمده است.


محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی هم قرار است تا پایان ماه جاری میلادی در واشنگتن با اوباما و سایر مقام های آمریکایی دیدار کند.


بی بی سی در ادامه به نقل از اوباما افزود: تشکیل دو کشور، یعنی کشور یهودی اسرائیل و کشور فلسطین با مردمی که در کنار هم در صلح و امنیت زندگی می کنند هنوز ممکن است، اما کار دشورای است و هر دو طرف باید نرمش نشان دهند.


او گفت: آقای نخست وزیر تصمیمات دشواری را بر اساس تعهد کامل به امنیت اسرائیل و توجه به این امر اتخاذ خواهد کرد که امنیت اسرائیل نهایتا از طریق صلح با همسایگانش ارتقاء می یابد./1421/1409/ح

ارسال نظرات