۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۳۵۴

بازدید طلاب مدارس علمیه بندر ترکمن از حوزه های علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بندر ترکمن استان گلستان در یک سفر علمی ضمن بازدید از حوزه های علمیه مازندران با برخی علما و روحانیان استان دیدار و گفت وگو کردند.
طلاب حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در ساری، طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع)شهرستان بندر ترکمن استان گلستان  بعد از ظهر امروز در یک سفر علمی ضمن بازدید از حوزه های علمیه مازندران با برخی علما و روحانیان استان دیدار و گفت وگو کردند.

 

حجت الاسلام  کیائی، مدیرحوزه علمیه بندرترکمن عصر امروز در دیدار با مدیر و اساتید حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل هدف از این گردش علمی و اخلاقی را شناساندن و معرفی الگوهای مناسب حوزوی، حشر و نشر با علما و آشنایی با سیره علمی و عملی و علما و فضلای حوزه دانست.

 

وی با بیان این که 85 درصد مردم بندرترکمن از برادران اهل سنت هستند، خاطرنشان کرد: در این شهرستان 26 حوزه علمیه اهل سنت و یک حوزه علمیه شیعه وجود دارد.

 

حجت الاسلام کیائی با اشاره به این که سیره زندگی علما و بزرگان حوزه بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه هستند، تصریح کرد: طلاب امروز نیازمند الگویی مناسب برای زندگی فردی و اجتماعی خود هستند و به همین دلیل نصایح اخلاقی و تربیتی بزرگان حوزه می تواند بسیار راهگشا باشد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بندر ترکمن به نقش حوزه های علمیه در معرفی الگوهای برتر به جامعه امروز اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مرکز نشر و ترویج مبانی دینی باید الگوهای مناسب دینی را به جامعه جوان معرفی کنند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمنان در گسترش فرهنگ منحط غربی در جامعه اسلامی، رسالت حوزه های علمیه در معرفی و ترویج الگوهای اثرگذاری دینی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: الگوهای دینی بهترین سد در برابر تهاجم فرهنگی غرب است.

 

حجت الاسلام موسی رجایی، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل نیز در این دیدار به جایگاه رفیع حوزه های علمیه در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: حوزه ها همواره مدافعان حقیقی و راستین شریعت محمدی بوده و هستند.

 

وی با اشاره به این که حوزه و حوزویان همواره آماده دفاع از مبانی دینی بوده اند، افزود: حضور در صحنه روحانیت در عرصه های مختلف همواره بستری را برای توسعه و پیشرفت نظام اسلامی فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام رجایی با بیان این که روحانیت با ایثارگری و از خودگذشتگی در مسیر تعالی دین و نظام اسلامی گام برداشته است، خاطرنشان کرد: رسالت امروز روحانیت نیز دفاع از اصول دین و ارزش های اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در ادامه سخنان خود به جایگاه علمی و معنوی حضرت آیت الله جوادی آملی اشاره کرد و گفت: سیره علمی و عملی شخصیت های بزرگی همچون ایشان بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه است.

 

حجت الاسلام براری، معاون حوزه علمیه امام حس عسکری(ع) آمل نیز در این دیدار بر ضرورت تعامل و همکاری مدارس علمیه کشور تأکید کرد و گفت: این حوزه آماده همکاری دوجانبه و اثرگذار با همه مدارس علمیه کشور و خارج از کشور و همچنین دیگر مراکز دینی و فرهنگی است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) بندر ترکمن در پایان سفر علمی خود با حضور در حوزه علمیه فیضه بابل با آیت الله محمد فاضل دیدار و از رهنمودهای این استاد اخلاق حوزه علمیه بهره مند.

 

گفتنی است، حضور در حوزه علمیه کوهستان و رستمکلای بهشهر نیز از دیگر برنامه های سفر علمی طلاب حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) بندر ترکمن بوده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات