۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۹۹۳۷۱
حجت‌الاسلام رفیعی:

محمد بن عبد الوهاب و میرزا حسین‌علی بهاء گوساله سامری امت اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رفیعی محمد بن عبد الوهاب و میرزا حسین بهاء را سامری امت اسلام دانست و گفت: فتنه‌ها و حوادث امتحان‌های الهی هستند که برخی از افراد به وسیله این امتحان‌ها از عقیده خود برگشتند.
حجت الاسلام ناصر رفيعي در همايش علمي پژوهشي هنر و تبليغ در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌‌‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات سوره فجر، به بررسی انواع امتحان‌های الهی پرداخت، گفت: خدا افراد را با فقر، ثروت، سلامتی، بیماری و همانند آن امتحان می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از افراد فکر می‌کنند امتحان‌های الهی تنها شامل فقر و بیماری است، در حالی که دادن ثروت و سلامتی نیز نوعی امتحان به شمار می‌آید.

افراد در امتحان‌های الهی به چهار گروه تقسیم می‌شوند

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیة(ص) با بیان این‌که خداوند متعال از کسانی که خود را در امتحان‌ها می‌بازند، گلایه می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از سنت‌های الهی امتحان است، در قرآن آمده «مردم خیال می‌کنند همین‌ که گفتند ایمان آوردیم، رها شده و آزمایش نمی‌شوند».

وی افزود: انسان‌ها در برابر امتحان‌‌های الهی چهار گروه هستند، گروهی در برابر امتحان‌های الهی آه و ناله می‌کنند و خدا از این افراد گلایه می‌کند، گروه دوم صبور بوده و گروه سوم در برابر برابر امتحان‌های الهی راضی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در روایتی از پیامبر(ص) آمده «وقتی خدا بنده‌ای را دوست دارد او را مبتلا می‌کند، اگر صبر کرد او را بر می‌گزیند، ولی اگر افزون‌بر صبر نسبت به امتحان‌های الهی راضی نیز باشد او را بنده خاص خود قرار می‌دهد».

انواع امتحان‌های الهی از دیدگاه حجت‌الاسلام رفیعی

وی یادآور شد: گروه چهارم به استقبال امتحان‌های الهی می‌روند که این بهترین نوع پیروزی در برابر امتحان‌های الهی است، در برابر آزمون الهی فرد نباید آه و ناله کند، در روایت آمده «امام حسین(ع) به هر میزان به ظهر عاشورا نزدیک می‌شدند چهرشان خندان‌تر و شاداب‌تر می‌شد».

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان این‌که مواد آزمون‌های الهی متفاوت است، اظهار داشت: آزمون الهی برای افراد متفاوت است، آزمون‌های الهی گاهی عقیدتی، اقتصادی، خانوادگی، عالم هستی، اشخاص، سیاست، دشمن و جنگ است.

وی تصریح کرد: قوم حضرت موسی(ع) به وسیله آزمون عقیدتی امتحان شدند، فتنه‌های همانند خوارج،‌ سقیفه، فرق‌های انحرافی همانند وهابیت، بهائیت، عرفان‌های حلقه‌ای، شبهه افکنان و فرقه‌های شیطانی از جمله امتحان‌های عقیدتی هستند.

محمد بن عبد الوهاب و میرزا حسین‌علی بهاء گوساله سامری امت هستند

خطیب توانای کشور محمد بن عبد الوهاب و میرزا حسین بهاء را سامری امت اسلام دانست و گفت: فتنه‌ها و حوادث، امتحان‌های الهی هستند که برخی از افراد به وسیله این امتحان‌ها از عقیده خود برگشتند.

وی ادامه داد: گاهی امتحان مالی و خانوادگی است، امتحان خانوادگی یعنی خانواده از فرد خواسته‌های حرام دارد، در قرآن کریم آمده «زنان و فرزندان شما وسیله آزمایش هستند».  

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خطبه‌های نهج البلاغه اتمام حجت را از مهم‌ترین دلایل امتحان‌های الهی خواند و اظهار داشت: بالا رفتن مقام فرد از دیگر دلایل امتحان‌های الهی است، به وسیله امتحان‌های الهی افراد خوب از بد جدا می‌شوند.

افراد به فکر ایتام و فقرا نیز باشند

حجت‌الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم افراد را نسبت به اکرام ایتام بسیار تأکید می‌کند، امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید «در کمک به ایتام عجله کرده و کمک خود را از مردم بپوشانید، همچنین بر افرادی که کمک می‌کنید منت نگذارید».

وی در پایان گفت: افراد به اندازه توان خود به فقرا کمک کنند و بهترین راه این است که فرد از اقوام فقیر شروع کند، در روایت آمده «برداشتن بار از دوش افراد از دو هزار رکعت نماز بهتر است»./993/پ202/ع

 

ارسال نظرات