۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۹۹۳۷۵

مهاجران غیر قانونی در راه اسپانیا

خبرگزاری رسا ـ دولت اسپانیا می گوید که بیش از 40 هزار نفر در مراکش خود را برای ورود غیرقانونی به شهر خودمختار سبته که در جبل الطارق واقع است آماده می کنند.
اسپانيا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از یورونیوز، دولت اسپانیا می گوید که بیش از 40 هزار نفر در مراکش خود را برای ورود غیرقانونی به شهر خودمختار سبته که در جبل الطارق واقع است آماده می کنند. روز سه شنبه 1600 نفر از این افراد توانستند از مرز عبور کنند و وارد این شهر شوند.


به گفته مقام های دولت اسپانیا 40 هزار نفر دیگر هم در موریتانی بزودی برای ورود به شهر بندری ملیلیه در شمال مراکش تلاش خواهند کرد. این شهر بندری با مراکش محصور شده است اما متعلق به اسپانیا است.


روش این افراد حمله دسته جمعی به مرزهای این مناطق است.


خورخه فرناندز دیاز، وزیر کشور اسپانیا می گوید: موج گسترده ای از مهاجران وجود دارد. هزاران نفر تلاش می کنند که از مسیرهای غیرقانونی وارد اسپانیا یا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بشوند.


در ماه های اخیر شمار مهاجران غیرقانونی آفریقایی که می خواهند از طریق ورود به این سرزمین ها خود را به خاک اروپا برسانند، افزایش یافته است.


در ماه گذشته میلادی، زمانی که شمار زیادی از این مهاجران می خواستند از طریق دریا خود را به ساحل سرزمین های اسپانیایی برسانند، نیروهای گارد ساحلی به طرف آنها تیراندازی کردند که این تیراندازی باعث غرق شدن قایق آنها و خفگی پانزده مهاجر غیرقانونی شده بود./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات