۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۹۹۳۷۸

حمایت دادگاه آمریکایی از شرکت نفتی آمریکایی خاطی

خبرگزاری رسا ـ شرکت نفتی شورون آمریکا که به علت آلوده کردن محیط زیست اکوادور به پرداخت غرامت ملزوم شده بود توسط دادگاه آمریکایی عفو شد.
شرکت نفتي آمريکايي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از یورونیوز، یک دادگاه آمریکایی به اعتراض شرکت نفتی آمریکایی شورون به رای دادگاه اکوادور که این شرکت را بخاطر ایجاد آلودگی، به 9.5 میلیارد دلار جریمه محکوم کرده بود، حق داد.


گفتنی است دیوان عدالت ملی اکوادور پیشتر اعلام کرده بود، شرکت نفتی شورون آمریکا به علت آلوده کردن محیط زیست اکوادور به پرداخت نزدیک به 10 میلیارد دلار جریمه به این کشور ملزم شده ات.


گفتنی است حدود 30 هزار بومی منطقه که پیشتر از فعالیت های شرکت نفتی شورون آسیب دیده بودند و تحت نظارت دولت اکوادور از این شرکت شکایت کرده پس از اعلام رای جدید دادگاه آمریکایی، درخواست تجدید نظری را به این دادگاه ارسال کرده اند.


خسارات وارد آمده به جنگل های آمازون به بهره برداری های نفتی شرکت آمریکایی تگزاکو در سال های 1964 تا 1990 میلادی بر می گردد اما بعد از این زمان بود که شرکت شورون تگزاکو را خرید و حال از پرداخت غرامت به سبب خسارت های به بار آمده خودداری می کند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات