۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۹۹۳۷۹
وزیر خارجه روسیه؛

حمایت غرب از اوکراین الگوی بدی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امورخارجه روسیه: غرب با حمایت از معترضان اوکراینی که روسیه آنها را به یک کودتا علیه قانون اساسی متهم می کند، الگوی بدی را به جا می گذارد.
لاوروف

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون در گزارشی از سفر وزیر امور خارجه روسیه به اسپانیا خبر داد.


بر اساس این گزارش، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه با سفر به اسپانیا و پس از دیدار با مقامات این کشور در مادرید با ژوزه مانوئل مارگالو وزیر خارجه اسپانیا در یک کنفرانس خبری درباره بحران اوکراین شرکت کرد.


وزیر امورخارجه روسیه در خصوص مناقشه اوکراین گفت: غرب با حمایت از معترضان اوکراینی که روسیه آنها را به یک کودتا علیه قانون اساسی متهم می کند، الگوی بدی را به جا می گذارد.


وی سپس ادامه داد: در اوکراین به زور اسلحه قدرت را تصاحب و رییس جمهور منتخب را عزل کرده اند. یعنی به شیوه ای که در قانون اساسی یا سایر قوانین این کشور پیش بینی نشده است. بنابراین اگر ما به عنوان جامعه بین المللی کسانی را که همسایه تاریخی اند، به اینگونه حکومت کردن تشویق کنیم، باید بدانیم که چنین نمونه بدی می تواند بسیار مسری باشد.


وزیر خارجه روسیه در جریان این کنفرانس گفت: روسیه نمی تواند به نیروهای مسلح حامی روسیه در کریمه که از خود دفاع می کنند، دستور دهد به پایگاه ها بازگردند، چرا که آنان نیروهای تحت امر روسیه نیستند. نیروهای ناوگان پنجم روسیه در دریای سیاه در موقعیت همیشگی خود قرار دارند. اجازه ورود ناظران بین المللی در کریمه برعهده روسیه نیست، بلکه این تصمیم با مقامات اوکراینی و کریمه است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات