۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۹۹۳۸۷

10هزار کیلومتر بُرد موشک قاره پیمای روسیه

خبرگزاری رسا ـ گفته می‌شود، آزمایش موشکی روسیه واکنشی به تهدید آمریکا نسبت به این کشور بوده است.
موشک هاي قاره پيماي روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: ایالات متحده آمریکا گفته است که روسیه آزمایش موشک قاره پیمای خود را به جریان انداخته است. آزمایش موشک قاره پیما از سوی روسیه یک روز پس از تهدید آمریکا مبنی قطع همکاری‌های نظامی با روسیه صورت گرفت.


وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که این کشور موشکی بالستیک را در منطقه آستاراخان پرتاب کرده و موشک با موفقیت به هدفی در قزاقستان برخورد کرده است.


ایالات متحده آمریکا نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرده است که از قصد روسیه برای آزمایش موشک قاره پیما پیش از وقوع بحران کریمه در اوکراین مطلع بوده است.


یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که روسیه آمریکا را پیش‌تر در جریان این آزمایش موشکی قرار داده است؛ هرچند که به گفته‌ی این مقام آمریکایی آزمایش موشکی روسیه قرار بوده پیش از بحران کریمه صورت گیرد.


موشک قاره پیمای روسیه که از نوع "توپول آر اس-12‌ام" است، 10 هزار و پانصد کیلومتر برد و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نیز دارد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این آزمایش به دلیل بررسی قابلیت کلاهک در نفوذ به سپر دفاع موشکی صورت گرفته است.


با این حال گفته می‌شود، آزمایش موشکی روسیه واکنشی به تهدید آمریکا نسبت به این کشور بوده است. روز گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که همکاری‌های نظامی ایالات متحده با روسیه متوقف خواهد شد. /1421/1409/ح

ارسال نظرات