۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۱۹۹۳۹۸
قدیری ابیانه:

شعار مرگ بر آمریکا به تیم مذاکره کمک خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل استراتژیک، گفت: لحن نرم و لبخند جمهوری اسلامی براساس نرمش قهرمانه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد، باعث شده تا بسیاری از دشمنان جمهوری اسلامی دست از دشمنی با ایران بردارند.
محمد حسن قديري ابيانه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک، شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری یادآوره 30 شهید محدوده پایگاه امیرالمؤمنین(ع) حوزه امام حسین(ع) ناحیه کاشان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات ژنو برای آگاهی افرادی که فکر می کردند، لبخند ما در مذاکرات، آمریکا را بر سر عقل خواهد آورد تا دست از دشمنی بردارد، ذهن آنان را روشن نموده و این امر باعث می شود تا نظام ملی ما تقویت شود.
 

وی افزود: من معتقدم آمریکا در نهایت به تعهداتش عمل نخواهد کرد، اما نفس ادامه روشی که دولت، با لحن نرم در پیش گرفته است، مفید است و معتقدم این روند باید ادامه داشته باشد تا جایی که آخرین نفر و آخرین افرادی که فریب دشمن را خوردند و فکر می کردند دشمنی آمریکا به دلیل لحن و ادبیات ما است، بیدار شوند و بدانند عاقبت دستکش مخملین از دستان آهنین پوسیده آمریکا بیرون خواهد آمد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به این که قبل از مذاکرات، آمریکا دائماً از گزینه های مختلف روی میز صحیت می کرد، افزود: با وجود آمدن ایران به پای میز مذاکره با لحن لبخند و نرمش قهرمانانه، اما آمریکا از بین همه گزینه های روی میز خود بر گزینه نظامی تأکید می کند و لحن توهین آمیز آنان شدت یافت و همین امر نیز باعث حضور گسترده تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن و طنین شعار مرگ بر آمریکا بیش از سال های گذشته شد.

قدیری ابیانه همچنین لحن نرم دولت را مانع لحن قاطع مردم در مقابل آمریکا ندانست و افزود: مطمئن باشید شعار مرگ بر آمریکا به هیأت دولت در مذاکرات هسته ای کمک خواهد کرد و آمریکایی ها نیز باید بدانند که حضور ایران در پای میز مذاکرات نه از موضوع ضعف بلکه براساس موضع قدرت ایران در نرمش قهرمانه است.

به گفته وی یکی از آثار این نرمش قهرمانانه باید توسط دولت با روشنگری ماهیت و خصومت آمریکایی ها با ملت ایران و غیر منطقی بودن آمریکا برای ملت ما بیش از گذشته روشن شود و هم برای جهانیان نیز امکان شکسته شدن صفوف تحریم ها فراهم شود.

کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: اگر بخواهیم تحریم را در هم بکوبیم باید هر چه سریعتر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی و ساختار درونی واصلاح سبک زندگی را با جدیت دنبال کنیم و همه مردم خودشان را مخاطب این پیام رهبری بدانند که در اقتصاد مقاومتی نقش دارند و باید نقش آفرین باشند.

قدیری ابیانه همچنین با اشاره به روابط ایران و انگلستان، فعالیت انجمن های دوستی پارلمانی را یکی از ابزار دیپلماسی عمومی خواند و شکل گیری انجمن دوستی پارلمانی و پارلمانیست ایران با انگلستان را به معنی دوست داشتن دولت انگلستان و یا نظام انگلستان ندانست.

وی افزود: ایجاد انجمن های دوستی ایران و انگلستان، ایران و فرانسه، ایران و آلمان فرصتی برای ارتباط های غیر دولتی و اعمال انتقال نظرات و تلاش از طریق پارلمان ها و پارلمانیست های کشورها است که گاهی با دولت ها نیز هم هماهنگ نیستند تا مصالح نظام را پیش ببرند.

به گفته وی اگر مقامی رییس دوستی انجمن دوستی پارلمانی ایران و انگلیس و یا ایران فرانسه و یا دیگر کشور های دیگر شد، در صورتیکه هدف عضویت و یا ریاست در این انجمن برای پیشبرد مصالح کشور و نظام باشد اشکالی ندارد و به معنی خیانت و یا دوستی با انگلستان نیست.

قدیری ابیانه گفت: آنچه در مورد این انجمن ها می تواند مهم باشد، قضاوت در مورد عملکرد انجمن است که آیا در راستای دفاع از مصالح نظام دفاع نموده و یا برخلاف آن بوده است که من چیزی بر خلاف نظام ندیده ام.

وی با اشاره به این که جک استروا یک مقام دولتی نیست، بلکه نماینده پارلمان انگلستان است یاد آور شد: جک استروا یکی از افرادی که در پارلمان انگلستان با تحریم ها مخالفت می کند و این یک فرصتی برای دپلماسی عمومی است و به نظر من رابطه با انگلستان از طریق انجمن دوستی ایران و انگلستان می تواند برای منافع ایران مفید باشد./939/پ202/ج

ارسال نظرات