۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۹۹۴۱۸
همزمان با روز درختکاری انجام شد؛

کاشت نهال از سوی یک مرجع تقلید در شهر مقدس قم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی همزمان با روز درختکاری دو اصله نهال کاشت و مردم را به اهتمام بیشتر به فضای سبز و محیط زیست توصیه کرد.
کاشت نهال توسط آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با روز درختکاری، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز پنج شنبه دو اصله نهال غرس کرد.

 

در این مراسم شهردار قم و شماری از مسؤولان و مدیران شهرداری نیز حضور داشتند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در حیاط منزل خود دو اصله نهال کاشت و نام مبارک را برای این دو نهال انتخاب کرد.

 

این مرجع تقلید پس از کاشت درخت در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهتمام دین مبین اسلام و آموزه های دینی به مساله محیط زیست،‌تصریح کرد: غرس و کاشت نهال در اسلام داری فضیلت و ثواب فراوان است چراکه تاثیر بسیار زیادی در محیط زندگی انسان دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر مقدس قم، خاطرنشان کرد: در اطراف قم از جمله در مناطق دستجرد،‌کهک، وشنوه و دیگر مناطق زمین های زیادی وجود دارد که به حالت لم یزرع رها شده است.

 

این مرجع تقلید گفت: شهرداری و دیگر ارگان های ذیربط قم باید فکری برای بیابان های اطراف شهر بکنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با بیان این که فرهنگ انقلابی و دینی باید در ظاهر و سیمای شهر مقدس قم متبلور باشد، گفت: انتظار داریم مدیران و مسؤولان بیش از این به ظاهر این شهر مذهبی اهمیت بدهند.

 

در این مراسم همچنین مهندس محمد دلبری شهردار قم نیز گزارشی از وضعیت فضای سبز شهر ارائه کرد و گفت: از وقتی که بنده مسؤولیت شهرداری قم را پذیرفته ام سرانه فضای سبز شهر از 14 متر و 60 سانتی متر به ازای هر نفر به 16 متر افزایش یافته است.

 

گفتنی است،‌ در پایان این مراسم چند نفر از ماموران فضای سبز شهرداری قم با حضرت آیت الله نوری همدانی عکس یادگاری گرفتند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات