۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۹۹۴۲۵
حجت الاسلام شهاب مرادی مطرح کرد:

نگرانی از کم‌کاری و کم توجهی به شخصیت حضرت خدیجه

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: دهه آخر صفر و ایام فاطمیه فرصت بسیار خوبی برای تبیین مبانی شیعه است.
حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه همایش فاطمیه و فرصت‌های تبلیغ که صبح پنجشنبه 15 اسفندماه در تهران برگزار شد گفت: حضرت فاطمه(س) اساس و بنیان هویت شیعه است و ما موضوعی مهم‌تر از موضوع حضرت صدیقه(س) نداریم.

وی با ابراز نگرانی از کم توجهی و کم‌کاری در بیان فضائل و کرامات آن حضرت و به ویژه مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) در بین شیعه غریب است و هر آنچه درباره ایشان گفته می‌شود بیشتر توسط مغرضین نقل شده است در حالی که اگر ما گفته‌های عایشه درباره ایشان را بیان کنیم مسلمانان می‌دانستند که ایشان دارای چه فضائلی هستند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتقاد از این‌‎که در کشور بسیار کم پیش می‌آید که خانواده‌ها اسم نوزادان خود را به نام مبارک حضرت خدیجه(س) انتخاب کنند گفت: ما حتی یک خیابان در کشور به اسم ایشان نداریم و در روز مادر نامی از ایشان برده نمی‌شود در حالی که ایشان مادر همه اهل بیت و ائمه معصومین(ع) هستند.

وی افزود: سال قبل به مدیران بانک مرکزی پیشنهاد دادم روی سکه‌های طلا اسم حضرت صدیقه(س) و حضرت خدیجه(س) باشد همانطور که برای برخی امازادگان این کار انجام شده است.

حجت الاسلام مرادی با تاکید بر این‌که حضرت خدیجه(س) دنیال فضائل هستند گفت: متاسفانه در جامعه ما درباره ایشان کم‌کاری شده است و حتی شیعه پایبند و هیئتی نیز نمی‌داند که ام‌المومنین حضرت خدیجه(س) است.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت خدیجه(س) رمز اشتراک همه مذاهب و مومنین است و بیشترین ظرفیت را برای جلب سایر مذاهب به مذهب حقه جعفری دارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین گسترش دادن ایام فاطمیه به چند ماه را یکی از خطراتی دانست که ایام فاطمیه را تهدید می‌کند گفت: این کار باعث می‌شود که این ایام به نوعی از بین برود، لذا اگر همین 220روز را ایام فاطمیه بگیریم برنامه‌ها متمرکز خواهد شد.

حجت الاسلام مرادی دهه آخر ماه صفر و ایام فاطمیه را فرصتی برای تبیین مبانی شیعه عنوان کرد و افزود: برخی فکر می‌کنند اگر درباره وحدت صحبت کنیم باید حقایق مذهب را کتمان کنیم در حالی که اصلا این طور نیست و ما می‌توانیم مبانی مذهب خود را در این ایام به صورت ایجابی بیان کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان یاد آور شد اگر بتوانیم در هفتم صفر شهادت امام حسن(ع) را برگزار کنیم در دهه آخر صفر می‌توانیم درباره رسول خدا(ص) و مباحث مربوط به زندگانی و رحلت ایشان صحبت کنیم و این موضوع به بحث هویت شیعی کمک می‌کند./9662/پ202/ع

ارسال نظرات