۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۹۹۴۳۶
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار وزیر علوم:

ارزش ها در جامعه حاکم نباشد در کمتر از نصف روز کشور از بین می رود

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله جوادی آملی بر ضرورت دینی شدن دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: باید دین به معنای واقعی قرآن و عترت وارد دانشگاه‌ها شود.

 آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ‌با بیان این‌که علم نه شرقی است و نه غربی بر ضرورت ایجاد نقشه جامع  علمی جهانی تأکید کرد و گفت: تا نقشه جامع علمی جهانی نداشته باشیم نمی‌توانیم از علم دم بزنیم.

وی با اشاره به این‌که کشور به استقلال مذهبی و امنیتی رسیده است، ابراز کرد:‌ باید به استقلال علمی نیز دست پیدا کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که علم در هر زمان و مکانی دینی است، اظهار کرد: علمی که متعلق به یک قاره باشد علم نیست؛ این‌که در روایات آمده برای به دست آوردن علم به مشرق برو به خاطر این است که هنوز غرب تشکیل نشده بود و گرنه می‌گفت به مغرب برو.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر این‌که دین زمین و زمان را احاطه کرده است، افزود: دین اسلام تأکید فراوانی به تحصیل علم دارد و فرموده برای به دست آوردن علم به دورترین نقاط عالم بروید.

استاد برجسته تفسیر قرآن ادامه داد: این‌که امروز آمریکا دم از دموکراسی می‌زند به خاطر این است که در جنگ‌های جهانی اول و دوم بسیار آدم کشته‌اند.

وی با بیان این‌که در جنگ جهانی اول و دوم هرچه دشمنان گفتند ما عمل کردیم و برده چشم گوی آنها بودیم، گفت:‌ امروز به برکت انقلاب اسلامی ما هرچه می‌گوییم آنها چشم می‌گویند؛ بعد از انقلاب جز خدمت به جهان کاری نکرده‌ایم و در مقابل خیانت‌های فراوانی به ما شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت دینی شدن دانشگاه‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: باید دین به معنای واقعی قرآن و عترت وارد دانشگاه‌ها شود.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که فلسفه جوابگوی این مسأله است که ما علم دینی داریم یا نه، اظهار کرد:‌ علوم تجربی و دیگر علم‌ها نمی‌توانند پاسخگوی این مسأله باشند و تنها فلسفه که مربوط به جهان بینی است می‌تواند پاسخگو باشد.

استاد برجسته تفسیر قرآن ادامه داد: در فلسفه الهی، علم غیر دینی نداریم و هرجا برویم علم خدایی است.

وی با تأکید بر این‌که دانشگاهیان را باید متدین بار آورد، گفت: اگر مسأله دین مطرح نباشد کشور در یک نصف روز از بین می‌رود؛ دانشگاه‌های غربی به دنبال تکاثر و دانشگاه‌های ما در پی کوثر هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که در زمان جنگ تحمیلی همه علیه کشور ما بودند، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس سخنی از پرچم سه رنگ و مرز پر گهر نبود و همه با پرچم‌های مزین شده به نام معصومان(ع) کشور را حفظ کردند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی بر ضرورت آشنا سازی جوانان با دین تأکید کرد و گفت:‌ ممکن است اشکالاتی در مسؤولان باشد اما نباید مسیر را تغییر داد.  

وی فرصت خدمت به نظام اسلامی را فرصتی مغتنم دانست و تأکید کرد: هر مسؤولی دوره‌ای دارد و باید به وظایف خود که خدمت به اسلام، نظام و مردم است توجه کند./927/پ202/ج

 

ارسال نظرات