۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۴۶۸

استفاده از ادبیات کلیشه‌ای در دفاع از انقلاب مردم را دلسرد می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زائری گفت: در جایی مقام معظم رهبری فرمودند «ما هنوز به آن مقصدی که می‌خواستیم نرسیده‌ایم» این در حالی است که تعدادی فرصت طلب نادان همچنان با برخوردی غلط اهداف انقلاب را مخدوش کرده و عملکرد نادرست و اشتباه در این خصوص به مردم ارائه می‌دهند.
مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي(سرچشمه)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سرچشمه، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در نشست دیگری از سلسله جلسات «درس‌هایی از اصول کافی» که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، به ادامه مبحث تبیین فضیلت علم و خصوصیات عالمان از منظر اسلام پرداخت.

وی در ابتدا با بیان سخنانی از امام صادق(ع) در خصوص تعریف علم و اهمیت عمل به آن گفت: کسانی که از قرآن حرف می‌زنند بسیار هستند اما رعایت کنندگان آن بسیار کم، بین روایت و رعایت تفاوت بسیاری است، همانطور که در حج ظاهرا حاجیان بسیاری حضور دارند ولی حج کنندگان حقیقی‌‌ اندکند، عالم  واقعی و حقیقی کسی است که دغدغه‌اش این است که نکند به آن عمل نکند و فقط به ظاهر عالم باشد.

این نویسنده و پژوهشگر اسلامی، در ادامه تصریح کرد: هر انسانی باید عملکرد خویش را به نقد بگذارد، شمردن و محاسبه از محاسن مومن است و کسی که حسابگری نکند از مومنین نیست، ایام پایانی سال می‌تواند فرصت خوبی برای محاسبه خود، باشد، اگر خدای ناکرده اشتباه کرده‌ایم از خداوند بخواهیم از خطاها و اشتباهات ما بگذرد و اگر در جایی درست عمل کرده‌ایم به درگاه او شکر گذاری کنیم.

زائری با خطاب قرار دادن سیاستمداران و مسئولین کشور گفت: 35 سال است که از انقلابمان می‌گذرد، آیا تا به امروز نشسته‌ایم عملکردمان را در این مدت بررسی کنیم و ببینیم کجا خطا کرده‌ایم و کجا درست عمل کرده ایم؟ آیا شده است که از محاسبه خطاهای خود نترسیم؟ این سخن که با بیان خطاها و اشتباهاتمان آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم سخن درستی نیست.

وی با تأکید بر این‌که ما مردم را با شعار عملکرد اسلامی به انقلاب دعوت کردیم، گفت: اگر عملی در کار نباشد باید گفت انقلاب به هدفش نرسیده است، استفاده از ادبیات کلیشه‌ای و شعاری آن هم توسط افرادی که هدفشان گاه رونق بخشیدن به دکان‌های کسب و کار خودشان است باعث شده نسل بعد از انقلاب و یا حتی خود انقلابیون از رسیدن به هدف دور بمانند و دچار دلسردی شوند.

مدیر عامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی همچنین در ادامه با نقل قولی از رهبر انقلاب گفت: در جایی مقام معظم رهبری فرمودند: «ما هنوز به آن مقصدی که می‌خواستیم نرسیده‌ایم»، این در حالی است که تعدادی فرصت طلب نادان همچنان با برخوردی غلط اهداف انقلاب را مخدوش کرده و عملکرد نادرست و اشتباه در این خصوص به مردم ارائه می‌دهند.

وی متذکر شد: باید صادقانه به مردم بگوییم که کجا درست عمل کردیم و در کجا غلط، اگر به قول بعضی از فرصت طلب‌ها ما هیچ اشتباهی نداشته‌ایم و دستورات اسلام را به درستی در کشور به انجام رسانده‌ایم، دیگر نیازی به ظهور امام زمان(عج) نداریم، همه چیز خوب است و به ظهور ایشان نیازی نیست، پس ما نباید هیچ گاه مطلق سخن بگوییم.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: تعریف بی‌قید و شرط از افراد صحیح نیست همانطور که انتقاد غیرمنصفانه هم درست نیست، ما علیرغم مشکلات در کشورمان آزادی و استقلال داریم، باید از این موهبت در کشور به درستی استفاده شود، فراموش نکنیم که تا دنیا هست نفس و شیطان هم هست.

حجت‌الاسلام زائری در پایان افزود: توجه به مسائل حاشیه‌ای، کنار گذاشتن افراد توانمند، جدا ماندن از اهداف اصلی و استفاده از افراد نالایق می‌تواند برای هر کشوری مضر باشد، اگر برخورد عقلانی و منطقی را جایگزین رفتار غلط خود کنیم به نتایج مطلوب خواهیم رسید.

گفتنی است جلسه «درس‌هایی از اصول کافی» سه‌شنبه هر هفته پس از نماز مغرب و عشا در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی به نشانی: پائین تر از میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان شهید صیرفی پور برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم علاقمندان آزاد است./966/د102/ع

ارسال نظرات