۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۹۹۴۸۷

برگزاری دوره آموزشی تخصصی نهج البلاغه در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌عامل اتحادیه و موسسات قرآنی خوزستان از برگزاری دوره تخصصی نهج البلاغه با هدف گسترش فرهنگ علوی در استان خبرداد.
نهج البلاغه

حجت‌الاسلام خمیس بداوی، مدیر‌عامل اتحادیه و موسسات قرآنی خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از برگزاری دوره آموزشی نهج البلاغه خبرداد و افزود: این دوره با هدف گسترش فرهنگ علوی در جامعه و ایجاد زیر ساخت‌ های مناسب جهت تربیت مربی و مدرس مجازی برای آموزش هرچه بهتر نهج البلاغه در استان خوزستان برگزار خواهد شد.


وی با بیان این که دوره در سه مرحله و با شرکت بیش 600 نفر در سه شهر اهواز، ماهشهر و آبادان انجام شد خواهد گرفت، اظهار داشت: به دلیل استقبال بی نظیر عموم شرکت کننده از سراسر استان علاقه مندان از شهرهای هفتکل‌، ایذه‌، باغملک‌، بهبهان‌، دزفول‌، شوشتر در اهواز و شهرهای امیدیه‌، هندیجان‌، رامشیر و رامهرمز در ماهشهر و شهرهای دشت آزادگان‌، هویزه و خرمشهر در آبادان باهم به رقابت می پردازند.


حجت الاسلام بداوی با اشاره به سرفصل‌های نخستین دوره آموزش نهج البلاغه ابراز داشت: پیدایش نهج البلاغه‌، امام علی (ع)‌ و نهج البلاغه یعنی معرفت علی ابن ابی طالب(ع) از زبان خویش‌، شیوه نوین آموزشی در نهج البلاغه و ویژگی این کتاب گرانبها از مهم ترین سرفصل ها و موضوعات این دوره خواهند بود.


مدیر‌عامل اتحادیه و موسسات قرآنی خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: اغلب افراد شرکت کننده در این دوره را دبیران فرهنگی آموزش و پرورش و طلابی که در مراکز علوم اسلامی و حوزه علمیه و کانون های قرآنی فعالیت دارند تشکیل می دهند.


وی همچنین گفت: درپایان این دوره آموزش نهج البلاغه برای شرکت کنندگان آزمونی برگزار و برگزیدگان به دور دوم و برگزیدگان این دور به دور سوم که در اردیبهشت ماه 93 آزمون نهایی گرفته می شود شرکت و امتیاز آوران آن آزمون به عنوان مدرس برگزیده می‌شوند./9458/ت303/ب

ارسال نظرات