۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۹۹۵۱۱

ناتو همکاری خود با روسیه را بازبینی می کند

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان 28 کشور عضو ناتو روز گذشته، در نشستی اضطراری در بروکسل تصمیم به بازبینی روابط با روسیه گرفتند.
دبير کل ناتو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از یورونیوز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، موسوم به ناتو در واکنش به حضور نظامی روسیه در اوکراین اعلام کرد که کلیه همکاری های خود با دولت روسیه را بازبینی خواهد کرد.


نمایندگان 28 کشور عضو ناتو روز گذشته در نشستی اضطراری در بروکسل تصمیم گرفتند که لغو برنامه مشترک با روسیه را بازبینی کنند، برنامه خلع سلاح شیمیایی دولت سوریه هم یکی از این بازبینی ها عنوان شده است.


آندرس فو راسموسن دبیر کل ناتو پس از گفتگو با وزیر امور خارجه روسیه در نشستی خبری گفت: ما همکاری نظامی و غیرنظامی خود با اوکراین را افزایش می دهیم. همچنین تلاش های خود برای قویتر کردن ارتش اوکراین ادامه می دهیم. این ماموریت شامل تمرین های نظامی مشترک است.


گفتنی است نماینده روسیه پس از گفتگو با دبیر کل ناتو حاضر نشد در نشست خبری مشترک با وی حضور یابد و راسموسن به تنهایی با خبرنگاران گفتگو کرد.


همزمان وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که همکاری های خود با ناتو را در زمینه حفاظت از حریم هوایی کشورهای حوزه بالتیک افزایش خواهد داد.


لازم به ذکر است، اوکراین عضو سازمان ناتو نیست و این رفتار ناتو نشان می دهد که اروپا و آمریکا یک طرح گسترده را برای ایستادن در مقابل روسیه برنامه ریزی کرده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات