۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۵۳۳

مراسم بزرگداشت آیت الله موحد ابطحی در ساری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رسا ـ مراسم درگذشت آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی در مسجد جامع ساری برگزار شد.
مرحوم آيت الله ابطحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم درگذشت آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی، پنج شنبه شب با حضور آیت الله نظری، علما، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع ساری برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد اعتمادیان، استاد حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به این که آیت الله موحد ابطحی عالمی دل سوخته و عاشق اهل بیت(ع) بود، گفت: عمر با برکت این شخصیت برجسته شیعه در جهت ترویج و گسترش معارف اهل بیت(ع) سپری شد.

 

وی با بیان این که علما و فقهای دینی در زمان غیبت حضرت ولیعصر(عج) منشأ خیرات، برکات و خدمات مادی و معنوی بسیاری برای جامعه هستند، خاطرنشان کرد: حشر و نشر با بزرگان دینی انسان را به یاد خداوند متعال می اندازد.

 

حجت الاسلام اعتمادیان با بیان این که آیت الله موحد ابطحی ارادت خاصی و بیحدی به امام زمان حضرت بقیه الله الاعظم داشت، گفت: محال بود اسم ایشان را با خود گوید یا از دیگری بشوند و اشک شوق و ارادت از دیدگانش جاری نشود.

 

وی با اشاره به این که ولایت در تحقیقات اهل کمال به دو مرتبه خاص و عام تقسیم شده است، خاطرنشان کرد:  پیروی از ائمه معصومین(ع) به ویژه امام علی(ع) نمونه ای پذیرش نعمت ولایت عام است.

 

حجت الاسلام اعتمادیان با بیان این که جامعه باید با منطق ولایی ائمه معصومین(ع) و علما آشنا شوند، تصریح کرد: در شرایطی که شبهات بسیاری از سوی رسانه های استکبار جهانی در جوامع اسلام القاء می شود، لازم است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، سیره علمی و عملی علما و بزرگان دین را بهترین الگو برای جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: سیره فقهای دینی سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان نظام دینی است.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان مکتب علوی را نشانه گرفته اند، گفت: باید با قدرت دین و ارزش های اسلامی را در جامعه ترویج کنیم تا بتوانیم از مکتب علوی در برابر هجمه های دشمنان حفاظت کنیم.

 

حجت الاسلام اعتمادیان با بیان این که رسالت امروز علما و روحانیت پاسخگویی به شبهات دینی با زبان استدلال و منطق است، خاطرنشان کرد: شبهه هایی که امروز دشمنان در جامعه دینی القاء می کنند بنیان های دینی ما را نشانه گرفته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در ولایت خاص باید علاوه بر اعتقاد در مقام عمل نیز انسان خود را در اختیار حجت پروردگار قرار دهد، ادامه داد: در ولایت خاصه انسان باید خود را به حجت الهی بفروشد که متأسفانه امروز بازار این موضوع در جامعه ما رونق زیادی ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آیت الله ابطحی ذوب در مقام با عظمت ولایت شد، ادامه داد: این عالم ربانی همه عمر خود را در جهت ترویج و دفاع از دین سپری کرد و در این مسیر اقدامات ارزشمندی انجام داد./950/پ202/ع

ارسال نظرات