۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۹۹۵۶۰
آیت الله نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان:

کلید دار اقتصاد مقاومتی مردم هستند/ چرا باید کتب ضاله مجوز انتشار بگیرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: مردم کلید دار اقتصاد مقاومتی هستند و مسؤولان هدایت و مدیریت آن را بر عهده دارند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان، با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس نمایندگان مجلس خبرگان، اظهار داشت: تمامی سخنرانان قبل از دستور این اجلاس ضمن تشکر از سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، بر اتحاد سران قوه به ویژه اتحاد ملی مردمی برای اجرای سیاست های اقتصادی تأکید کردند.

وی توجه به صرف جویی در تمامی بخش توسط مردم را یکی از مهم ترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و تأکید کرد: مردم با صرفه جویی در همه امور کلید دار اقتصاد مقاومتی هستند و مسؤولان نیز وظیفه هدایت و مدیریت آن را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از ملت ها بعنوان مهم ترین عامل موفقیت هر کشوری نام برد و بیان داشت: موفقیت کشور با توجه اقتصاد مقاومتی از طریق بها دادن به صرف جویی امکان پذیر خواهد بود.

مسائل فرهنگی مهمتر از مسائل اقتصادی است

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب و ارائه مشکلات فرهنگی کشور، رهنمودهای معظم له را در ارتباط با مسائل فرهنگی رهگشا و چراغ راه مسائل فرهنگی دانست و گفت: مسائل فرهنگی به دلیل قابل جبران نبودن، مهم تر از مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به این که در مسائل فرهنگی چنانچه کتابی نوشته شود که ارزش های الهی و دینی را خدشه دار کند، جبران آن امکان پذیر نخواهد بود افزود: معظم له با تأکید بر این که ارزشهای فرهنگی نباید مورد هدف قرار گرفته شود، اهمیت مسائل فرهنگی را تبیین کردند.

مذاکرات هسته ای بهانه است آمریکا به دنبال تغییر نظام جمهوری است

خطیب جمعه کاشان در ادامه با اشاره به اظهارات جدید رییس جمهور و وزیر امورخارجه آمریکا، گفت: اوباما رییس جمهوری آمریکا در حالی خواستار بازنگری جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی است که خود نقض کننده تمامی قوانین بین المللی و حقوق بشر، تولید کننده تروریست و پشتیبان تروریست است.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره این که اوباما آرزو توافق با ایران را برای تقویت مخالفان داخلی حکومت و تغییر رویکرد دولت دارد افزود: آرزو بر دیوانگان عیب نیست چرا که اگر آمریکا قدرت داشت حکومت دست نشانده ستم شاهی را حفظ می کرد. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر چنانچه روند مذاکرات  15 تا 20 سال نیز به درازا بکشد، بازهم آمریکایی ها به دنیال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه کاشان همچنین تهدید های آمریکا مبنی بر عدم توافق با ایران و همکاری شرکای آمریکا بر علیه ایران و جدی گرفتن گزینه های روی میز توسط ایران را تهدید های توخالی اوباما دانست و تأکید کرد: اوباما که عددی نیست بزرگان شما از جمله بوش پدر و پسر و کلینتون نیز نتواستند هیچ غلطی بکنند.

آیت الله نمازی در ادامه به اشاره به  سخنان ویر امور خارجه آمریکا در اجلاس سالانه اپک مبنی بر این که امنیت اسرائیل اولویت آمریکاست، یادآور شد: پوتین رییس جمهوری روسیه نیز آمریکا را تهدیدکرده حق دخالت در امور اوکراین را ندارند.

تازمانی که ملت و مسؤولان به یاد شهدا باشند جمهوری اسلامی تهدید نخواهد شد

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تأسیس بنیاد شهید در سال 58 و نام گذاری این روز با عنوان روز بزرگداشت شهدا گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی با پاسداری از خون شهدا و آرمان های شهدا امکان پذیر است و جامعه نباید شهدا را فراموش کنند.

آیت الله نمازی گفت: تا زمانی که ملت و مسؤولان نظام به یاد شهدا و خاطرات شیرین شهدا باشند هیچ ابرقدرتی نمی تواند جمهوری اسلامی را تهدید کند.

چرا در برخی از جشنواره ها فیلم های ضد اخلاقی اکران و جایزه هم می گیرند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به سالروز اعدام انقلابی احمد کسروی ضد انقلاب در زمان پهلوی، یادآور شد: کتاب ضد اهل بیت (ع) و ارزش های دینی و ائمه که توسط احمد کسروی نوشته شد باعث شد تاجوانان غیور و متعهد و یاران شهید نواب صفوی او را اعدام انقلابی کنند.

آیت الله نمازی با اشاره به این که در زمان طاغوت نیز اگر کسی علیه اندیشه های اسلامی و اهل بیت(ع) کتاب می نوشت، جوانان غیرتمند تحمل نمی کردند به مسؤولین فرهنگی کشور هشدار داد چرا باید در برخی از جشنواره ها فیلم های خلاف اخلاق اکران شود و به این فیلم ها جایزه هم داده شود.

وی در باره انتشار برخی از کتاب های ضاله ای که در دوره های گذشته مجوز چاپ نگرفته اند به مسؤولان فرهنگی تذکر داد و از مسؤولین فرهنگی کشور خواست با قاطعیت با این گونه مسائل برخورد کنند.

امام جمعه کاشان همچنین با تبریک سالروز میلاد قهرمان عرصه کربلا حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار به پرستاران به ویژه بانوان پرستار، گفت: یکی از عبادات و حسنات رسیدگی و مراقبت از بیماران نیازمند است./939/پ201/ج

ارسال نظرات