۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۹۹۵۶۳
امام جمعه ارومیه:

ایام فاطمیه فرصتی برای تقویت روح معنویت در سال جدید است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز، ملت ایران جشن های سال نو را با معنویت دینی قرآنی و نورانیت اهل بیت (ع) برگزار می کنند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با جشن های سال نو اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصتی برای تقویت روح معنویت در سال جدید است.

 

وی با بیان این که ملت ایران عاشق ولایت و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت هستند، خاطرنشان کرد: مردم جشن های سال نو را همراه با معنویت دینی و قرآنی و نورانیت اهل بیت برگزار می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به فقرا و مستمندان در آغاز سال نو تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید با رسیدگی به طبقات پایین جامعه و کمک به نیازمندان آنها را نیز از شادی های سال نو بهره مند کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: شجاعت، شهامت، ظلم ستیزی، دانش، تقوا و ولایتمداری حضرت زینب (س) الگویی بی نظیر و اسوه ای بی مانند برای تمام انسان های روی زمین است.

 

وی افزود: حضرت زینب (س) در خانه ای محقر ولی سرشار از همه خوبی و پاکی ها و مناقب اخلاق پا به عرصه هستی گذاشت و در سایه تربیت پدر و جد بزرگوارشان به بالاترین درجه الهی و انسانی دست یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: زنان جامعه برای رسیدن به درجات والای انسانی و رستگاری در هر دو جهان، باید از روش و منش آن بانوی بزرگوار اسلام پیروی کنند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: هرچه زودتر جنگ و ناامنی ها در سوریه پایان یابد تاعاشقان خاندان وحی و نبوت به زیارت آن اسوه بزرگ شجاعت و دینداری و ولایتمداری نایل شوند.

 

تجاوز به محیط های طبیعی گناهی نابخشودنی است

 

خطیب جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به هفته منابع طبیعی اظهار کرد: برگزاری هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست است.

 

وی حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست را رسالت و وظیفه تمام آحاد جامعه اعلام کرد و گفت: تخطی و تجاوز به محیط های طبیعی گناهی نابخشودنی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: منابع طبیعی متعلق به تمام نسل هاست بنابراین باید آن را بدون آسیب های جدی به نسل های آینده به ارث بگذاریم.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به افتخارات حوزه دفاع مقدس در اسفندماه افزود: اسفند ماه در تقویم هشت سال دفاع مقدس از ماه های مهم و اثرگذار در حوزه دفاع مقدس و یادآور عملیات های غرور آفرین بدر و خیبر و تعداد دیگر از عملیات های موفقیت آمیز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مردان و سرداران بزرگی از خطه آذربایجان در عملیات بدر و خیبر به درجه رفیع شهادت نایل آمده اند.

 

امام جمعه ارومیه با تقدیر از برگزار کنندگان یادواره شهداء عملیات های بدر و خیبر که روز پنجشنبه در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران مدیون خون سرداران و شهداء والا مقامی است که برای اعتلاء اسلام و قرآن، آرامش و امنیت ملت ایران جانشان را فدا کردند./936/پ202/ب

ارسال نظرات