۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۹۹۶۲۳
آیت الله طبرسی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی:

بانک‌ها به سرگردانی تولیدکنندگان پایان دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بسیاری از تولیدکنندگان از عدم همکاری‌های بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات بانکی گلایه دارند، تصریح کرد: باید بستری فراهم شود تا تولید کنندگان داخلی بتوانند تسهیلات اعتباری را به راحتی دریافت کنند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، ظهر امروز در دیدار رییس جدید بانک ملی استان با اشاره به نقش بانک ها در توسعه و رونق اقتصادی کشور، گفت: همراهی بانک ها با سرمایه گذاران و تولید کنندگان بستری را برای شکوفایی اقتصادی و افزایش تولید داخل فراهم می کند.

 

وی با بیان این که خودکفایی در محصولات داخلی و تقویت توان داخلی کشورمان در صنایع و تولیدات مختلف نیازمند حمایت و همراهی بانک ها است، خاطرنشان کرد: در این خصوص بانک ها باید مسیر را برای تولیدکنندگان هموار تر کنند واز برخی قوانین و دستورالعمل های غیر ضروری پرهیز کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بسیاری از تولید کنندگان از عدم همکاری های بانک های عامل در ارائه تسهیلات بانکی گلایه دارند، تصریح کرد: باید بستری فراهم شود تا تولید کنندگان داخلی بتوانند تسهیلات اعتباری را به راحتی دریافت کنند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که همکاری بانک های کشور و تولیدکنندگان می تواند کشور را در مسیر خودکفایی و قطع کامل وابستگی به کشورهای دیگر قرار دهد، خاطرنشان کرد: دشمنان از همه توان خود در جهت انزوای ایران اسلامی استفاده کردند، اما طرح انزوای نظام به اقتدار و عزت جهانی ایران اسلامی منجر شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تحریم بانک‌های ایرانی در خارج از کشور و ایجاد اختلال در فروش نفت و دیگر فعالیت‌های اقتصادی کشورمان از سوی آمریکا و هم پیمانانش اثری بر اراده و عزت ملت ایران نداشت، تصریح کرد: دشمنی های 35 ساله آمریکایی ها با ملت ایران بر عزت این مردم و بی آبرویی استکبار در جهان افزود.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی بر ضرورت برنامه ریزی مدون  مسؤولان کشور برای اجرای دقیق این سیاست ها تأکید کرد و گفت: عملیاتی کردن این سیاست ها به یقین بستری برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که سیاست های اقتصاد مقاومتی، کشورمان را در برابر هرگونه تهدید و تحریم اقتصادی دشمن واکسینه می کند، تصریح کرد: مسؤولان برخورد شعاری با سیاست های اقتصادی مقاومتی به شدت پرهیز کنند و از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور عملیاتی شدن آن بهره گیرند.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود بانک ملی را یکی معتبر و مهم ترین بانک های کشور برشمرد و گفت: به دلیل جایگاه بانک ملی در توزیع تسهیلات و همگاهنگی با دیگر بانک ها و مؤسسات، به همین دلیل نقشو مسؤولیت آن در کشور بسیار سنگین است.

 

وی با اشاره به این که بحث اقتصاد مقاومتی در شرایط امروز جامعه که با تحریم های دشمنان مواجه هستیم بسیار حائز اهمیت و حساس است، گفت: بانک های کشور به ویژه بانک ملی در این خصوص می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که بانک ملی باید حضوری فعال در پروژه های صنعتی و کشاورزی داشته باشد، ادامه داد: به ویژه کشاورزی که حرف اول را در اقتصاد مازندران می زند، بانک ملی می تواند به دلیل قابل اعتماد بودن آرامش و امنیت اقتصادی را برای سرمایه گذاران به ارمغان بیاورد.

 

رییس کل جدید بانک ملی مازندران نیز در این دیدار، سیاست اقتصاد مقاومتی را نیاز امروز کشورمان دانست و با بیان این که تحقق عملی این سیاست ها سد بزرگی در برابر توطئه های اقتصادی دشمنان است، گفت: بانک ملی به عنوان قدیمی ترین بانک کشور از همه ظرفیت ها در جهت تحقق رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری بهره خواهد گرفت./950/پ202/س

ارسال نظرات