۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۹۹۶۳۷

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر دوری از نگاه جناحی و سیاسی در عزل و نصب ها

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که قبل از انقلاب تعمداً به قم رسیدگی نمی‌شد تا پیشرفت نکند، گفت: بعد از انقلاب نیز آنچنان که باید و شاید به قم رسیدگی نشده است.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ با تأکید بر این‌که قم از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است، بر ضرورت انجام اقدامات اساسی و در خور این شهر در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

وی با بیان این‌که قم بزرگ‌ترین حوزه جهان اسلام را دار است، ابراز کرد: قم آبروی اسلام و زادگاه انقلاب است و فارغ التحصیلان آن به سراسر جهان اعزام می‌شوند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که حوزه خدمات فراوانی به نظام و دولت می‌کند، اظهار داشت: حوزه علمیه قم بیشتر نیازهای جامعه را از جهت ائمه جمعه و جماعات، قضات و روحانیان عقیدتی سیاسی بر عهده دارد و هر کدام از این موارد را اگر دولت بخواهد بر عهده بگیرد هزینه فراوانی برای آنها به همراه دارد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که حوزه از بابت این خدمات هیچ هزینه‌ای از سوی دولت دریافت نمی‌کند، افزود: همه هزینه‌های ما از وجوهات است و بابت آن از دولت کمکی دریافت نمی‌کنیم.

وی با اشاره به جایگاه قم، گفت: قم در نزد مسؤولان باید متقاوت با شهرهای دیگر باشد و بیشتر به آن رسیدگی شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که قبل از انقلاب تعمداً به قم رسیدگی نمی‌شد تا پیشرفت نکند، افزود: بعد از انقلاب نیز آنچنان که باید و شاید به قم رسیدگی نشده است.

این مرجع تقلید از مسؤولان استان خواست که کمبودهای قم را به گوش مسؤولان برسانند و ادامه داد: قم باید خود را از مسؤولان طلبکار بداند؛ ما هم کمبودها و مشکلات را به گوش مسؤولان می‌رسانیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بر ضرورت دوری از مسائل جناحی در عزل و نصب‌ها تأکید کرد و گفت:‌ همه باید برای خدا و خدمت به مردم شهر کار کنند و کسانی که به قم می‌آیند خدمت در این شهر را برای خود افتخار بدانند چون قم یک شهر معمولی نیست.

وی با بیان این‌که حق گرفتنی است، خطاب به مسؤولان استان قم، ابراز کرد: چیزی که شایسته شهر مقدس قم است باید انجام داد و در این راه از ظرفیت‌های ریاست مجلس نیز می‌توان بهر برد./927/پ202/ج

ارسال نظرات