۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۹۹۶۸۴
در پنجمین گردهمایی مدیران مسؤول نشریات حوزوی؛

اعضای هیأت مدیره خانه نشریات علمی حوزه انتخاب شدند

خبرگزاری رسا ـ اعضای هیأت مدیره خانه نشریات علمی حوزه در پنجمین گردهمایی مدیران مسؤول و سردبیران نشریات علمی حوزوی انتخاب شدند.
 گردهمايي مديران مسؤول و سردبيران نشريات علمي حوزه

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین گردهمایی مدیران مسؤول و سردبیران نشریات علمی حوزوی شنبه شب در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که با حضور مدیران مسؤول و سردبیران نشریات علمی حوزوی برگزار شد، آیت‌الله بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام پیشوایی و برخی از شخصیت‌های علمی فرهنگی حوزه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام عماد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در این مراسم در سخنانی، با بیان این‌که نشریات علمی حوزه در گذشته با امروز قابل مقایسه نیست، ابراز کرد: تحولات فراوانی در این چند ساله رخ داده، 10 سال پیش بسیاری از مؤسسات آموزشی و پژوهشی ما آثار و نشریات محدود داشتند اما امروز به توفیق الهی عدد نشریات منتشر شده دو رقمی شده است.

وی با اشاره به این‌که ما باید یک نظام جامع و تعریف شده مصوبی برای حمایت از نشریات علمی داشته باشیم، ابراز کرد: در این زمینه نیازمند حمایت‌های نظام، حوزه و بزرگان هستیم.

حجت‌الاسلام عماد با بیان این‌که حرکت ما کند است و هیچ مقاله علمی ما در در سال 2013 در عرصه دینی ISI نشده است، گفت: علی رغم همه نقدهایی که به این نظام علم سنجی داریم باید ببینیم چگونه می‌توانیم به یک مدل برسیم که نشریات ما بتوانند در جهان عرضه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان این‌که گاهی به خاطر این که سطح مقالات خود را به عنوان علمی پژوهشی می‌خواهیم حفظ کنیم بیشترین توجه خود را به بیرون می‌اندازیم، ابراز کرد: اگر نشریات علمی پژوهشی ما حوزوی است باید تلاش شود که این مقاله‌ها از خود حوزیان گرفته شود.

وی یکی از دغدغه‌های شورای عالی را انتشار مقالات با عناوین غیر حوزوی دانست و گفت: البته در برخی از موارد نیز خود ما به عناوین حوزوی کمتر بها می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با تأکید بر این‌که نشریات ما باید مشوق طلاب باشد، اظهار کرد: به نشریات حوزوی باید حوزوی بنگریم و سطح آنرا حفظ کنیم؛ دیگران کارهای حوزوی را نظاره می‌کنند از این رو باید کارهای دقیق علمی و بدون خطا ارائه کنیم.

همچنین در این مراسم برخی از مدیران مسؤول و سردبیران نشریات علمی حوزوی به ایراد سخن پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را در جهت تقویت و پیشرفت نشریات حوزوی بیان کردند.

برگزاری انتخابات مجمع عمومی خانه نشریات حوزوی در دیگر برنامه‌های پنجمین گردهمایی مدیران مسؤول و سردبیران نشریات علمی حوزوی بود.

در این بخش از برنامه حاضران اعضای هیأت مدیره جدید خانه نشریات علمی حوزوی را انتخاب کردند.

شانزده نفر از مدیران مسؤول و سردبیران نشریات حوزوی برای حضور در دومین دوره خانه نشریات علمی حوزه نامزدی خود را اعلام کردند پپس از رأی گیری،  حجج اسلام مهدی پیشوایی، سید علی عماد، سید احمد رهنمایی، محمدجواد نوروزی، غلامرضا بهروزی لک، محمدرضا احمدی و سید صمصام الدین قوامی به عنوان اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند.

همچنین حجج اسلام احمدحسین شریفی و محمد فولادی به عنوان اعضای علی البدل و محمد کاویانی نیز به عنوان بازرس اصلی و محمد ایزدی به عنوان بازرس علی البدل تعیین شدند.

گفتنی است با برگزاری این انتخابات، مجمع عمومی خانه نشریات علمی حوزوی وارد سومین سال فعالیت خود شد./927/پ202/ن

ارسال نظرات