۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۹۹۷۲۲
رییس حوزه های علمیه ماکو:

تکمیل مجتمع آموزشی حوزه علمیه ماکو نیازمند چهار میلیارد ریال

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه ماکو گفت: برای تکمیل و بهره برداری از مجتمع جدید آموزشی حوزه علمیه امام خمینی (ره) ماکو چهار میلیارد ریال اعتبار لازم است.
حجت الاسلام رنجبري

حجت الاسلام ایوب رنجبری، رییس حوزه های علمیه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تشریح فعالیت های مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گفت: کلاس های درسی طلاب در ترم جدید به صورت مستمر در حال برگزاری است.

 

 

وی ادامه داد: علاوه بر دروس آموزشی، کلاس های آشنایی با مسایل روز، اینترنت، جامعه شناسی و مدیریت نیز برای طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تشکیل می شود.

 

حجت الاسلام رنجبری تلاوت قرآن به صورت روزانه، کلاس های حفظ قرآن کریم، تجوید، قرائت و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم را از جمله برنامه قرآنی در این مرکز علوم دینی برشمرد.

 

مدیر حوزه های علمیه ماکو با اشاره به برگزاری کلاس های ورزشی اظهار داشت: طلاب در رشته های شنا، فوتبال و ورزش های رزمی فعالیت دارند و دو روز در هفته در کلاس های ورزشی شرکت می کنند.

 

امام جمعه ماکو برگزاری کارگاه های آشنایی با نوشتن مقاله و روش های تحقیق را از جمله برنامه های معاونت پژوهشی برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب خواند و افزود: هر یک از طلاب باید حداقل در خصوص یک موضوع مقاله ارائه دهند.

 

حجت الاسلام رنجبری با اشاره به کتابخانه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گفت: در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو بیش از 13 هزار جلد کتاب موجود است که طلاب برای نوشتن مقالات از آنها بهره می گیرند.

 

 وی با اشاره به عملیات مجتمع جدید آموزشی حوزه علمیه امام خمینی(ره) گفت: این مجتمع آموزشی دو طبقه ای در حال حاضر 35 درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیر حوزه های علمیه ماکو گفت: تاکنون بیش از دو میلیارد ریال برای مجتمع هزینه شده و برای بهره برداری از آن چهار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

وی همچنین افزود: با بهره برداری از مجتمع آموزشی جدید امام خمینی(ره) ، ظرفیت پذیرش طلاب این مرکز علوم دینی  50 نفر افزایش خواهد یافت.

 

گفتنی است، در حال حاضر در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ماکو 70 طلبه در پایه های یک تا شش زیر نظر 14 استاد و کادر آموزشی مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند./936/ت302/ب

ارسال نظرات