۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۹۹۷۳۱
آیت الله فاضل لنکرانی:

تکفیری‌ها به دنبال ضدیت با اصل و اساس اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که تکفیری‌ها به دنبال ضدیت با اصل و اساس اسلام هستند، گفت: امروز وهابیت و تکفیری‌ها یک خطر مشترک برای شیعه و اهل‌سنت محسوب می‌شوند و خطر آنها برای اسلام به مراتب بیشتر از خطر آمریکا است.
آيت‌الله فاضل لنکراني در ديدار شيخ تاج الدين الهلالي از علماي الازهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار شیخ تاج الدین الهلالی از علمای الازهر در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: نخستین وظیفه علما این است که حقیقت دین را به حق و عین واقعیت برای نسل موجود بیان کنند.

حفظ قرآن معارف آن از وظایف مهم علمای شیعه و اهل سنت

وی حفظ قرآن کریم و حفظ معارف قرآن را از وظایف مهم علمای شیعه و اهل سنت برشمرد و افزود: امروز وهابیت برای این‌که میان تشیع و تسنن تفرقه بیندازد، این تهمت را از قدیم الایام بر شیعه وارد کرده‌ که اینها معتقد به تحریف قرآن هستند در حالی که از زمان شیخ طوسی در قرن پنجم تفسیر تبیان را داریم که تفسیر قرآن کریم است و آن همین قرآن موجود است که در نزد ما است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: انتظار ما اینست که امثال شما علمای اهل‌سنت هیچ مجالی برای این حرفهای وهابیت در مراکز علمی و دانشگاهی باقی نگذارند.

آیت الله فاضل لنکرانی  تصریح کرد: این توقع وجود دارد که شما علمای بیدار اهل‌سنت این نسبت دروغ(تحریف قران) را از شیعه دور کنید، چون ما می‌خواهیم همین قرآن را برای نسل موجود بیان کنیم و دستوراتی که در آن هست را به عنوان معجزه‌ ختمیه بفهمیم و دنبال کنیم.

تنها راه حفظ و اقتدار امت اسلامی، وحدت میان علمای واقعی شیعه و سنی است

وی با بیان این‌که قرآن کریم اصرار بر تشکیل امّت اسلامی دارد و در زمان حال تنها راه حفظ امت اسلامی و اقتدار آن وحدت میان علمای واقعی شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال عظمت و اعتلای امت اسلامی هستیم و قرآن کریم نیز نسبت به این مسأله توجه بسیار ویژه دارد.

این استاد حوزه علمیه تعامل علمی بین علمای شیعه و اهل‌سنت را امری ضروری دانست و افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آمادگی دارد در جمیع ابعاد فقه، اخلاق، حدیث، سیاست و اعتقادات تعامل داشته باشد.

وی بیان داشت: ما باید ریشه تکفیری‌ها را که از کجا به وجود آمده‌اند پیدا کنیم چون امروز تکفیری‌ها هم بر ضد اهل‌سنت و هم بر ضد شیعه فعالیت می‌کنند و به نوعی به دنبال ضدیت با اصل و اساس اسلام هستند.

وهابیت و تکفیری‌ها خارج از اسلام حرکت می‌کنند

آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: وهابیت و تکفیری‌ها خارج از اسلام حرکت می‌کنند و نیاز است این مطلب از سوی علمای شیعه و اهل‌سنت اعلام عمومی شود که تکفیری‌ها نه تنها منسوب به اسلام نیستند بلکه خارج از اسلام بوده و نیاز است با آنها برخورد شود.

وی با بیان این‌که علاج مسأله‌ تکفیری این است که علمای شیعه و اهل‌سنت راه حل را در مکتب اهل‌بیت(ع) پیدا کنند، گفت: اگر امروز این مسأله دنبال نشود، ضربه‌های بسیار زیادی در آینده متوجه شیعه و اهل سنت خواهد شد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یادآور شد: قرآن، پیامبر اکرم، قبله، حج و برخی مسائل دیگر جزو مشترکات ما مسلمان‌ها محسوب می‌شود که ما باید آنها را مورد توجه قرار دهیم  و راه نجات از فاجعه‌ عظما(وهابیت و تکفیری‌ها) را در کلمات پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) پیدا کنیم.

امروز وهابیت و تکفیری‌ها یک خطر مشترک برای شیعه و اهل‌سنت محسوب می‌شوند

وی با اشاره به این‌که حل مسأله‌ تکفیری‌ها نیز به برگزاری نشست‌هایی بین علمای شیعه و اهل‌سنت دارد، خاطرنشان کرد: امروز وهابیت و تکفیری‌ها یک خطر مشترک برای شیعه و اهل‌سنت محسوب می‌شوند و خطر آنها برای اسلام به مراتب بیشتر از خطر آمریکا است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که اصل قضیه‌ مهدویت از مشترکات بین اهل‌سنت و شیعه است، اظهار داشت: خوشبختانه قضیه مهدویت از نقاط مشترک بین شیعه و اهل‌سنت است و نیاز است هم علمای شیعه و هم علمای اهل‌سنت از آن به خوبی استفاده و بهره‌برداری کنند.

اسلام داعیه‌ یک حکومت جهانی دارد

وی افزود: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که اسلام داعیه‌ یک حکومت جهانی دارد و به وجود آمدن فرقه‌های بهائیت، وهابیت، سلفی‌گری، تکفیری‌ها و عرفان‌های کاذب نیز برای این است که با حرکت عمیق مسلمان‌ها به سمت حکومت واحده‌ جهانی و تشکیل امّت اسلامی مقابله کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که از برادران اهل‌سنت این انتظار می‌رود که نسبت به قضیه‌ مهدویت کارهای عمیق‌تری انجام دهند، تصریح کرد: از این رو نیاز است اهل سنت و علمای آنها اهل سنت در این زمینه کارهای فراوانی انجام دهند و نسل موجود را از قضیه‌ مهدویت کاملا مطلع کنند./907/پ202/ج

 

ارسال نظرات