۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۹۹۷۳۷
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل:

غرب به دنبال شکستن دیوار تعصب مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این که غرب به دنبال شکستن دیوار تعصب مسلمان است، بیان داشت: بزرگترین پیشرفت های علمی دنیا در زمان سنت علمی مسلمان ارائه شد.
حجت الاسلام عباس نيکزاد، مسؤو نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه علوم پزشکي بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام علی نیکزاد، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل بعداز ظهر امروز در همایش نقش امام محمد جعفر صادق(ع) در نشر علم و فرهنگ اسلامی در واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی اظهارکرد: غریبه دنبال شکستن دیوار تعصب مسلمان است.

 

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش گفت: فایده و اثرگذاری این همایش این است که نقش و تأثیر ائمه و دین اسلام در تمدن سازی و فرهنگ سازی بیشتر برای نسل جوان و دانشگاهی مشخص خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به فرمایشات بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب بیان داشت: امام راحل در این سخنرانی ها روی یک موضوع بسیار تکیه داشت، اینکه دشمن همیشه درصدد این بوده که مسلمان از خود چیزی ندارند.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: دشمنان اسلام همواره در حال القا کردن این موضوع هستند که ما را فاقد فرهنگ، تمدن، مفاخر و استعداد بدانند تا نتیجه بگیریم که باید دست هایمان را بالا بگیریم و اعتراف کنیم که به آنها نیازمندیم.

 

حجت الاسلام نیکزاد با اشاره به این که غرب به دنبال شکستن دیوار تعصب مسلمان است، بیان داشت: بزرگترین پیشرفت های علمی دنیا در زمان سنت علمی مسلمان ارائه شد.

 

وی با باین این که نگاهی که اسلام برای علم و جایگاه آن دارد در ادیان دیگر نیست تصریح کرد: امامان ما از کوچکترین فرصت خود برای راه اندازی جنبش علمی استفاده می کردند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که نقش ایرانیان در پیشرفت علوم در قرون گذشته بسیار مؤثر بوده است، گفت: حتی در ادبیات عرب بزرگترین ادبای عرب ایرانی هستند.

 

وی تاکید کرد: در قرن حاضر نیز کشوری که سر بلند کرد و یک خیزش علمی عظیم را آغاز کرده است که تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان نهضت علمی و جنبش نرم افزاری از چندین سال قبل آغاز شده است در ایران اسلامی بوده است.

 

حجت الاسلام نیکزاد با اشاره به اعترافات سران دنیای غرب نسبت به پیشرفت های ایران اسلامی تصریح کرد: بخش عظیمی از تأثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه و سراسر دنیا از همین حرکت علمی عظیم ناشی می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش توجه دین اسلام به موضوع عقل را نسبت به ادیان دیگر بی نظیر دانست و با اشاره به نظر  حضرت آیت الله جوادی آملی در خصوص دینی بودن یا علمی بودن یک مسأله گفت: در اسلام موضوع عقلی مساله دینی هست و عقل از  منابع دینی ما است بنابراین میگ وییم یک مسأله نقلی و دیگری عقلی است./950/پ203/ب

ارسال نظرات