۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۹۹۷۴۴
رییس تبلیغات اسلامی آمل:

مردم در نوروز حرمت ایام فاطمیه را داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه گفت: مردم در نوروز امسال حرمت ایام فاطمیه را داشته باشند.
رييس اداره تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در آمل، حجت الاسلام علی رمضانی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آمل عصر امروز در جمع مسؤولان هیأت های مذهبی، مداحان و مؤسسات قرآنی شهرستان آمل با اشاره به تقارن ایام عزاداری فاطمیه و عید باستانی نوروز، اظهار کرد: در این زمینه لازم است فعالیت‌های تبلیغی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی ویژه‌ای انجام شود.

 

وی افزود: در ایام نوروز که مصادف با ایام فاطمیه است حرمت این ایام حفظ شود و کمتر به آذین‌بندی شهرها بپردازند که امسال با بهار معنوی عجین شده است، با ایام شهادت فاطمه(س)، مظلومه شهیده ولایت سردمدار اسلام ناب محمدی(ص) و برگرفته از قرآن و سیره ائمه(ع) بود.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که وظیفه شیعیان در ایام تقارن عید و عزا در سال جدید بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: حفظ حرمت ایام فاطمیه رسالت هر ایرانی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اظهار محبت به اهل بیت(ع)، تعظیم شعائر الهی است و بر این اساس باید مراسم‌های ایام فاطمیه(س) به صورت ویژه در شهرستان برگزار‌ شود.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آمل با بیان این که امروز دشمنان با شبهه افکنی درمیان مردم قصد دارند تا این واقعه عظیم را به عنوان یک افسانه مطرح کنند بیان داشت: حضرت فاطمه(س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان است و این عقیده برگرفته از مضامین احادیث نبوی است.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این‌که جنبه‌های مثبت عید نوروز از جمله صله رحم باید اجرا شود، افزود: از خرافات و برگزاری مجالس اباحه‌گری که در برخی از مناسبت‌ها صورت می‌گیرد پرهیز شود.

 

وی با بیان این‌که  ملت ایران حریم خاصی برای اهل بیت عصمت و طهارت قائل هستند، یادآور شد: در تاریخ نیز همواره شاهد اینگونه رفتارها بوده‌ایم، امیدواریم امسال نیز شئونات و حرمت‌ها حفظ شود.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی و فضاسازی ایام سال نو و میزبانی از مسافران نوروزی نباید مانع از توجه به دهه فاطمیه شود و قداست آن باید رعایت شود.

 

وی با اشاره به این که  53 مؤسسه قرآنی روستایی ، 38 خانه قرآنی در روستا و 1موسؤسه قرآنی در شهر تحت پوشش این سازمان قراردارد اظهارداشت: در برنامه پنجشنبه آخر سال قبل از تحویل سال نو هم فعلان موسؤسات قرآنی و خانه های قرآنی در شهر و روستا با حضور در مزار شهدا و با توسل به ائمه اطهار و شهدا سال نو را آغاز خواهند کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل تصریح کرد: درحال رایزنی هستیم تا با کمک هیأتهای مذهبی و هیأت امنا در بعضی از مساجد فعال در آغاز سال نو مردم را به مساجد دعوت کنیم و با خواندن ادعیه به استقبال سال جدید برویم و دید و بازدید را از مساجد شروع کنیم.

 

وی با اشاره به این که 110 نمازجماعت مغرب و عشا در مساجد در حال برگزاری است که درحال رایزنی هستیم تا با کمک آموزش و پرورش شهرستان آمل در محل اسکان مسافران نوروزی در همه مدارس نماز جماعت ظهر و عصر را برپا کنیم.

 

ریس تبلیغات اسلامی شهرستان آمل با تاکید براین که برای تقویت اقامه نماز جماعت در پارک ها و اماکن تفریحی و توریستی و مساجد بین راهی نماز جماعت برگزار خواهدشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات