۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۹۷۵۱

آمریکا در اوکراین دست و پا می زند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور آمریکا گفت وگوهای تلفنی بیشتری درباره بحران اوکراین با رهبران اروپایی انجام داده است و کاخ سفید می گوید همه موافق بودند سربازان روسیه باید به پایگاه هایشان باز گردند.
اوباما

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون در خبری به بررسی مناقشات اخیر اوکراین پرداخت.

 

براساس این گزارش، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا گفت وگوهای تلفنی بیشتری درباره بحران اوکراین با رهبران اروپایی انجام داده است و کاخ سفید می گوید همه موافق بودند سربازان روسیه باید به پایگاه هایشان باز گردند.

 

در بیانیه کاخ سفید که بعد از ظهر شنبه منتشر شد آمده است: اوباما که برای گذراندن تعطیلات به ایالت فلوریدا رفته است، به طور جداگانه با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس،  فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه و ماتیو رنزی، نخست وزیر ایتالیا صحبت کرد.

 

بر اساس این بیانیه؛ آن ها همه بر این نظر بودند که روسیه قوانین بین المللی را نقض می کند و نیاز به حضور ناظران بین المللی در کریمه احساس می شود.

 

رهبران پیشنهاد همه پرسی در کریمه را به عنوان نقض قانون اساسی اوکراین رد کردند.

 

گفتنی است اوباما در حالی به تعطیلات رفته است که کشور آمریکا گرفتار بحران شدید اقتصادی شده و مردم این کشور از بحران های اقتصادی رنج می برند.

 

اوباما، همچنین یک کنفرانس تلفنی با رؤسای جمهوری لیتوانی، استونی و لاتویا ترتیب داد، کاخ سفید می گوید رهبران بالکان از تصمیم ناتو به ایجاد گشت هایی بر فراز حریم هوایی بالتیک در پاسخ به وضعیت اوکراین استقبال کردند.

 

در این میان، وزارت امور خارجه آمریکا می گوید جان کری، وزیر امور خارجه گفت وگوی تلفنی دیگری با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه انجام داد و به او گفت: ادامه تنش نظامی در اوکراین همراه با گام های روسیه برای ضمیمه ساختن کریمه به خاک خود،  هر فضای موجود برای دیپلماسی را مسدود خواهد کرد.

 

پنتاگون تخمین می زند اینک حدود 20 هزار سرباز روسی در اوکراین حضور دارند.

 

شایان ذکر است، آمریکا و غرب در حالی برای حل بحران اوکراین تلاش می کنند که بحران حال حاضر اوکراین حاصل تلاش های آن ها برای ایجاد کودتا در این کشور بوده است./993/1409/ح

ارسال نظرات