۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۹۹۷۸۶
با حضور دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور؛

همایش بیست و یکمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بیست و یکمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور برگزار شد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بیست و یکمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد یکشنبه شب در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام ایزدپناه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم،‌ مدیران و اعضای کانون‌های مساجد و جمعی از مسؤولان استانی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام ایزدپناه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم طی سخنانی، گفت: گفتمان فرهنگی هنری رهبری را باید سرلوحه و به عنوان چشم انداز خود در انجام امور مد نظر قرار دهیم.

وی با استناد به روایات به اهمیت خدمت در مسجد اشاره کرد و ابراز داشت: خدمت در مسجد توفیق است و انسان باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: وقتی در روایات نفس کشیدن در مسجد عبادت محسوب شده است کار و خدمت در این مکان مقدس قطعا از ارزش بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

حجت‌الاسلام ایزدپناه با بیان این که کار در مسجد باید با خلوص نیت انجام شود، اظهار کرد: مبادا اقدامات ما در مساجد برای رسیدن به مال و عناوین دنیایی باشد و در کارها باید تنها نیت خدایی و خدمت به مردم داشته باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های مسجد، افزود: در انجام امور مسجد باید آخرت اندیش باشیم و به دنیا توجهی نکنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: به همان گونه که کار خالصانه در مسجد عبادت است کارهای خلاف شأن مسجد نیز بدبختی و خسران را برای انسان به دنبال می‌آورد.

حجت‌الاسلام روحانی نیز در این مراسم با بیان این‌که در قم 430 کانون در 325 مسجد مستقر شده‌اند که ‏شامل کانون‌های خواهران و برادران هستند، اظهار کرد: هدف اصلی کانون‌های فرهنگی مساجد آشنا کردن جوانان با آموزه‌های دینی است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: ‌120 هسته پژوهشی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فعال هستند که 96 هسته برای برادران و 24 هسته ویژه خواهران است.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آخرین سخنران این مراسم بود، وی بیان کرد: 17 هزار و 400 کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نقش مهم آنها در تربیت جوانان، ابراز کرد: به برکت کانون‌های مساجد زمینه‌ای فراهم شده تا جوانان ما با نماز، مسجد و رحانیت پیوند بخورند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این‌که کانون‌های مساجد به همت مردم و مدیران کانون‌ها به فعالیت خود مشغول هستند، اظهار کرد: دولت نقش محدودی در حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارد و بیشتر حمایت‌های از سوی مردم است.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد./905/پ202/ع

ارسال نظرات