۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۶
کد خبر: ۱۹۹۷۹۱
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور:

کانون های مساجد مروج فرهنگ باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور با اشاره به جایگاه مساجد از صدر اسلام تاکنون گفت: مبانی انقلاب در مسجد تدوین شد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در خرم آباد، محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور  شب گذشته در برگزاری همایش سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با بیان این که  مبانی انقلاب در مسجد تدوین شده است، افزود: پشتوانه بزرگ دوران دفاع مقدس نیز مسجد بوده است.

وی افزود: مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نیزنقش محوری داشته اند.

این مقام مسؤول با بیان این که امروز مساجد تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله دارند، بیان داشت: اگر مساجد به تراز اسلامی برسند، فرد و جامعه نیز به تراز اسلامی می رسند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور با تأکید بر ضرورت احیای کارکرد های مساجد، عنوان کرد: مساجد سازنده انسان ها هستند.

کانون های مساجد باید مروج فرهنگ باشند

جعفری با بیان این که اصلی ترین و بزرگترین طرح های فرهنگی، دینی و قرآنی در کانون های فرهنگی وهنری مساجد اجرا می شود، تأکید کرد: کانون های مساجد باید مروج فرهنگ باشند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه مدیران کانون های فرهنگی وهنری به برنامه محور بودن امور خاطرنشان کرد: رشد و توسعه کانون های فرهنگی وهنری مساجد در سایه زحمات و تلاش های مدیران کانون های فرهنگی وهنری مساجد، ائمه جماعت، اعضای فعال محقق شده است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید افزایش جمعیت و موضوع مقاومت اقتصادی را در سال آینده در الویت کار خویش قرار دهند.

جعفری در ادامه افزود: متولیان مساجد و کانون ها باید مؤلفه های مقاومتی را پیدا کنند و به جامعه بیاموزند /9451/پ203/ب

ارسال نظرات