۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۹۹۸۴۱

آشنایی دانش آموزان تهرانی با فرهنگ وقف

خبرگزاری رسا ـ مسابقه وقت توشه ماندگار در دو بخش انشا ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی و بخش مقاله نویسی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه با حضور 80 هزار شرکت کننده برگزار شد و به 100 نفر از نفرات برتر جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه مسابقه بزرگ وقف توشه ماندگار با معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران، امروز 19 اسفندماه در محل تالار شیخ صدوق(ره) در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در آئین اختتامیه مسابقه بزرگ وقف توشه ماندگار اظهار داشت: نسل سوم و چهارم انقلاب امروز با وقف نا آشنا هستند به همین دلیل تعاملی با اداره آموزش و پرورش صورت گرفت، تا دانش آموزان با این سنت حسنه آشنا شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: وقف تنها در ساخت مسجد و بیمارستان نیست بلکه در مسائل فرهنگی، اجتماعی و نشاط معنوی و حتی در بحث حقوق زنان نیز می‌تواند مطرح و فعال شود.

 

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: به کارگرفتن وقف در زمینه اقتصاد مقاومتی از هر گونه آسیب‌ها و تنگناهای اجتماعی در عرصه نبرد اقتصادی دشمن جلوگیری به عمل می‌آورد و در واقع حلقه مردمی اقتصاد مقاومتی است.

 

وی افزود: وقف سنت حسنه‌ای است که در ابتدای ورود اسلام به ایران در جامعه نهادینه شده و امروز از برکات موقوفات استفاده می‌کنیم.

 

مسابقه وقت توشه ماندگار در دو بخش انشا ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی و بخش مقاله نویسی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه با حضور 80 هزار شرکت کننده برگزار شد و به 100 نفر از نفرات برتر جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد.

 

در ادامه این آئین ابراهیم آخوندی معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کل شهرستان‌های استان تهران گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش و اداره اوقاف بحث فرهنگ سازی وقف است.

 

وی افزود: اگر این سنت حسنه و نبوی خوب تبیین شده و توسعه پیدا کند آثار فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن در جامعه مشخص می‌شود.

 

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کل شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر تبیین این سنت حسنه در آحاد جامعه تأکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که مردم آثار وقف را در زندگی نمی‌دانند و آنچه دارند با مرگشان از بین می‌رود؛ اما این سنت حسنه باعث می‌شود بسیاری از خیرات باقی بماند.

 

وی بیان داشت: برای گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت مسابقات قرآنی را پوشش می‌دهیم، استفاده از ظرفیت اوقاف، برگزاری مسابقات قرآن و پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت با این موضوع از برنامه‌های این اداره در جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با وقف استپ202/س/9669/

ارسال نظرات